Viņa atzina, ka sistēma būs kombinēta – ja uzņēmējs vai valsts iestāde nevēlēsies uzskaitīt privātajām vajadzībām nobrauktos kilometrus, tad nāksies maksāt no 150 latiem. Savukārt, uzskaitot nobrauktos kilometrus, būs jāmaksā tikai par tiem, kas izmantoti privātajām vajadzībām jeb "sev gūto labumu".
Tādējādi tiem
uzņēmējiem vai valsts iestādēm, kas saimnieciskajai darbībai paredzētos
auto izmanto vairāk, šāds nodoklis varētu būt pat izdevīgs, uzskata Finanšu ministrijā.
Jautāta par kontroles iespējām, D. Robežniece sacīja, ka uzņēmēji pārbaudīs savus padotos, savukārt uzņēmējus kontrolēs Valsts ieņēmumu dienests izlases kārtībā. "Godaprāta sakarā arī vajadzīgas šīs kontroles," piebilda D. Robežniece.
Jau vēstīts, ka Latvija jaunā nodokļa ieviešanā vadās pēc Igaunijas pieredzes. Diena.lv jau rakstīja, ka kaimiņvalstī nodoklis dienesta auto par tā lietošanu privātajām vajadzībām ir atkarīgs no nobrauktajiem kilometriem, arī tur maksimālā nodokļa summa var sasniegt 150 latus mēnesī. Lai noteiktu, cik liels nodoklis ik mēnesi jāmaksā, auto lietotājiem ir jāuzskaita nobrauktie kilometri speciālā žurnālā. Kā portālam Diena.lv pastāstīja uzņēmēji, šī sistēma ir sarežģīta un laikietilpīga. Ja uzskaite veikta nepilnīgi, Igaunijas nodokļu administrācijas uzdevums ir pierādīt, ka auto vispār ir ticis lietots privātām vajadzībām. To savos spriedumos noteikusi tiesa.
(precizēta summa 1. un 2.rindkopa - 150 lati ir nevis nodokļa griesti, bet summa, no kuras rēķinās nodokli)