Kristiāns Līcis, virza vairākus produktus inovāciju birojā Greynut.
Eva Narunovska:
Kristiānam piemīt jauniešu karstgalvība - vispirms izmēģināt un pēc tam saprast, vai ieguldījums atmaksājas. Bet šādi karstgalvji virza progresu. Lai inovācijas kļūtu par biznesu, pašam jāpārvalda arī to realizēšanai nepieciešamā praktiskā un finansiālā puse, pirms to izdara kāds cits. Pozitīvi, ka, kamēr viena produkta attīstība ir sabremzēta, tiek virzīts cits. Tas atmaksājas pirmajās veiksmēs. Atzinības vērta ir Kristiāna ciešā sadarbība ar izstrādātājiem, kas citiem jaunajiem uzņēmējiem ir klupšanas akmens. Šķiet, viņam palīdz pozitīvā attieksme, nosvērtība, cieņa pret apkārtējiem. Tomēr vēl diezgan tāls ceļš ejams līdz ražošanai un pastāvīgai pasūtījumu plūsmai. Gribētos redzēt tālāko produktu attīstību. Vajadzētu izstrādāt biznesa plānu, kurā atrast savu produktu un nišu, izvērtēt ražošanas iespējas, piemērotākos tirgus, rast finansējumu. Vairāk jādomā par ārzemju tirgiem.
Aigars Ruņģis:
Biznesa sācēju patiesība - kļūdies ātri! Jo ātrāk kļūdu atzīsi, jo mazāk tā prasīs laika un naudas un ātrāk varēs ķerties pie jaunas idejas. Kristiāns ir atteicies no Velosarga un testē citas idejas, bet cilvēku vēlme pasargāt velosipēdus no zagļiem nav zudusi. Veiksmīgam biznesam ar izcilu ideju nepietiek, vajag arī izcilu izpildījumu, par ko klienti gatavi maksāt. Kristiāna stiprā puse ir ideju ģenerēšana. Iesaku komandā aicināt kādu ar «tirgus ožu», kas spētu novērtēt, kurai idejai ir lielākais tirgus potenciāls. Arī ja klienti pirmo prototipu noraida, tas nenozīmē, ka produkts nav vajadzīgs vai problēma, ko tas risina, nav aktuāla. Iespējams, jāmeklē cits, pilnveidots risinājums. Ir risks, ka Greynut idejas var viegli nokopēt, arī balonu biznesu, ja tas būs veiksmīgs. Ja Kristiāns par savu biznesu sauc izgudrošanu - vai viņa idejas ir patentējamas, lai būtu aizsargājamas? Tad varētu tirgot patentus, licences ražotājiem.
Egīls Fortiņš:
Kristiāns ir meklējumos. Ideja par velosignalizāciju iesaldēta. Ideja par gaisa baloniem pavirzījusies tālāk, un ir sākusies gaidīšana. Bet šeit var parādīties kopēšanas risks. Trešā ideja - par elektronisko peli - ir sākuma stadijā. Rodas iespaids, ka komanda aizraujas ar dažādu ideju izvirzīšanu, atstājot novārtā citus aspektus. Darbošanās biznesa inkubatorā ir tikai atspēriena punkts. Ir jābūt skaidrai vīzijai par tālāko darbību. Ja tā būs saistīta ar ražošanas paplašināšanu, neizbēgami nāksies attīstīt vienu produktu vai produktu grupu un risināt tās pašas problēmas, ko tagad risina citi dalībnieki. Cits variants ir ģenerēt idejas, noformēt un veikt sākotnējo analīzi, pēc tam atrast partnerus, kuri jau strādā noteiktā tirgū. Labs piemērs ir sadarbība ar amerikāņiem par balonu realizāciju, bet jautājums - cik lielu pasūtījumu varēs izpildīt un cik ilgā laikā? Varbūt nedaudz jāierobežo ideju klāsts un jākoncentrējas uz dziļāku ideju biznesa analīzi.