Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Pasaules krīze mainīs tūristu ieradumus

Šajā un nākošajos emuāros dalīšos iespaidos par starptautisko tūrisma izstādi ITB kas no 11.-15.martam notiek Berlīnē, Vācijā. Tūrisma izstāde ITB Berlīne ir lielākā profesionālā tūrisma izstāde pasaulē, kas katru gadu vienkopus pulcina tūrisma vietas (ceļojumu galamērķus) un tūrisma uzņēmumus no visas pasaules.

Pirmā izstādes diena pagāja, izvērtējot tūrisma attīstības perspektīvas nākotnē, ņemot vērā finanšu krīzes ietekmi uz pasaules ekonomiku. Pasaules Tūrisma Organizācija izteica prognozi, ka 2009.gadā tūrisma nozares lejupslīdi raksturos starptautisko tūristu skaita samazinājums par 1-2 %. Īstas skaidrības arī ekspertu vidū par to, kā attīstīsies tūrisms un pasaules ekonomika nav, taču ir skaidrs, ka nozares uzņēmumi darbojas krīzes apstākļos.

Kā ekonomiskā lejupslīde ietekmēs tūrismu un ceļošanu?
Ceļošana jau ir kļuvusi par daudzu cilvēku dzīves sastāvdaļu, tāpēc cilvēki ceļot nepārstās, bet viņi ceļos retāk, tuvāk, atveltot tam mazāk laiku un līdzekļus. Tas nozīmē, ka lielākajā daļā Eiropas valstu krīzes apstākļos, piemēram, iekšējais tūrisms pat varētu pieaugt, bet samazinātos pieprasījums pēc izejošā tūrisma operatoru piedāvājuma. Latvijas gadījumā gan vērojama iekšzemes tūrisma apjoma samazināšanās, kam cēlonis ir pašu krīze.

Daudzi ITB izstādē izteica prognozi, ka darījumu tūrisma apjoms samazināsies, ceļošanu un klātienes darījumu tikšanās aizstājot ar interneta konferencēm un citiem risinājumiem neklātienes saziņai. Nākotnē vairāk tiks izmantotas dažādas konferenču un semināru neklātienes alternatīvas, ko piedāvā tehnoloģijas.

Ņemot vērā ekspertu prognozes par tūrisma attīstību tuvākajos gados, daži ieteikumi Latvijas uzņēmumiem:
1)vēlreiz pārskatīt izmaksas, jo vienmēr ir kādi izmaksu posteņi, kurus var optimizēt,
2)sadarboties gan ar nozares uzņēmumiem, gan citu nozaru uzņēmumiem, veidojot kopā atraktīvus produktus,
3)aktīvāk un profesionālāk izmantot virtuālo telpu (internetu) tūristu piesaistei,
4)apvienoties kopējām mārketinga aktivitātēm gan ar līdzīgiem tūrisma uzņēmumiem, gan ar valsts un pašvaldību iestādēm.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko