Kazimira žiguļa ekoloģiskās pēdas minimālais nospiedums vidē skaidrojams ar to, ka konkrēto spēkratu tā īpašnieks nespēj iedarbināt un tādējādi maitāt vidi jau 15 gadu. Iedomājies esam auto mehānikas gigants, Kazimirs pa vienam vien izrevidējis automobiļa komponentes, sākot ar svečvadiem, turpinot ar spararatu, kloķvārpstu, gultņiem, ģeneratoru, tomēr izjauktā spēkrata salikšana tik gludi nav veikusies.
Sasniedzot autovadītāja apliecības termiņa beigas, Kazimirs nospļāvies un nolēmis savu Vaz-2105 pārdot. Vēl nenopublicētā sludinājuma tekstā vismaz trīs punktos viņš nebūs melojis. "Viens saimnieks, tas pats 1938. gadā dzimis" un "šis auto ziemā nav braukts" (nudien, šāda iespēja tam dota tikai dažas vasaras), "nav dzīts no Vācijas, tik pašu zemītē vien" ir patiesības kalngals, kamēr banālais apgalvojums "jauns kā no rūpnīcas" neiztur kritiku. Savukārt odometra radījums "001938", lai cik utopiski tas neizskatītos, nudien rāda patiesību.
Kā jau iepriekš izteicies pēc emisiju skandāla Volkswagen vadītāja amatā nonākušais Matiass Millers -, "mums emisiju skandāls var izmaksāt vēl daudz vairāk". Nez vai, to teikdams, viņš nojauta kaunpilno zaudējumu Kazimira priekšā vides aizsardzības jomā.
Kā zināms, visā pasaulē apzināti dati par apmēram 11 miljoniem Volkswagen automašīnu ar dīzeļdzinējiem, kuru patiesie izmešu dati ir falsificēti. Volkswagen visā pasaulē, tostarp Latvijā, organizē pasākumus izmešu regulēšanai.
* Šī ir 1.aprīļa ziņa!