Jau vēstīts, ka vairākas ASV varasiestādes pret GM sākušas izmeklēšanas saistībā ar to, kāpēc kompānija tik lēni reaģējusi uz Chevrolet Cobalt un Saturn Ion automašīnu aizdedzes defektiem, kas tiek saistīti ar 31 nelaimes gadījumu un 12 nāves gadījumiem.
Šī problēma konstatēta jau 2001.gadā, taču GM gaidījis līdz šā gada februārim, lai Ziemeļamerikā divos posmos atsauktu 1,62 miljonus automobiļu.
Autovadītāji vēsta, ka braukšanas laikā aizdedza pati izslēgusies, tādējādi atslēdzot elektrosistēmas, tostarp drošības gaisa spilvenus, kā novērots vairākos negadījumos.
Šī situācija radījusi jautājumus, kāpēc GM bija nepieciešams laiks līdz pagājušajam mēnesim, lai izsludinātu automobiļu atsaukšanu, un kāpēc ASV Ceļu satiksmes drošības pārvalde (NHTSA) nerīkojās, lai arī tā bija saņēmusi sūdzības.
ASV Automašīnu drošības centrs pilnvarojis uzņēmumu Friedman Research Corporation veikt pārbaudi par GM gaisa spilvenu darbības traucējumiem laika periodā no 2003.gada līdz 2012.gadam.
CAS kritizējis NHTSA par nespēju konstatēt gaisa spilvenu darbības traucējumus un aizdedzes defektus.
NHTSA gan norāda, ka nav veikusi izmeklēšanu, jo nav saskatījusi defektu tendenci.