AutoDiena pārbauda vācu piekares adaptāciju Latvijas ceļiem
Kurš pirmais brauc...
Sevišķi nadzīgs uz vājo vietu izošņāšanu pretinieka bastionos ir Audi. Šaha valodā runājot, četru riņķu iemīļotākais paņēmiens ir sicīliešu aizsardzība jeb aizstāvēšanās uzbrūkot. Audi pat nevajag brīvu nišu, kur iespraust kārtējo karodziņu. Pietiek vien ar pusnišu vai tikai nišas ēnu, lai perfekti salāgotais Ingolštates mehānisms kā Matrica izspļautu modeli, par kura nepieciešamību neviens pat nebija iedomājies. Jaunākā diversija BMW un Mercedes aizmugurē ir A5 Sportback, taču daudz neatpaliek arī Audi A4 allroad quattro — būtībā tas pats A4 Avant, tikai ar maķenīt augstāku klīrensu, bruņukreklu no nelakotas plastmasas un varen spīdīgu radiatora vairogu. Ģimenes universāļu elites rota.
Ar benzīnu vieglāks
Allroad modelis uz A4 bāzes Audi rindās ieskaitīts pirmoreiz, tāpēc tam jābūt negantam kā turku janičāram, lai netiktu samīts starp daudzgalvaino A4 Avant ordu un tuklo Audi Q5 kadetu korpusu. "Mazais" allroad liek viltu pret varu un apvieno Avant virsbūvi un kustīgumu ar Q5 dzinēju gammu, kas sastāv tikai no trim motoriem — diviem dīzeļiem un divu litru TFSI turbomotora, ko arī testējam. 211 zirgspēku dzinējs VW grupā ir universālais kareivis, ko var uztupināt uz visdažādākajiem riteņiem, — kausies, tas ir, brauks kā nelabais. Allroad gadījumā tā priekšrocības ir mazāks svars nekā 2.0 TDI, vilkme kā dīzelim un kareivīga skaņa kombinācijā ar septiņu ātrumu S-Tronic — divsajūgu ātrumkārbu, kas debitēja jaunajā S4. Tikai jūtamā piepūle kickdown brīdī un laikmetam neatbilstošs degvielas patēriņš (ap 12 l) atgādina, ka vislabāk šis motors jūtas Golf GTI izmēra automobiļos.
Pavisam cita stāja
Iespēja aprīkot 2.0 TDI versijas ar tiptronic, ko Avant quattro versijām nepiedāvā, neatsver vairāk nekā 2000 eiro uzcenojumu jau tā dramatiskajai Audi A4 cenai. Pirms 700 gadiem janičārus sagatavotības un bruņojuma dēļ vērtēja augstāk par kavalēriju, un arī Audi īpaši sagatavojis allroad uzbrukumam sliktiem ceļiem. Standarta 17 collu riteņi atrodas viens no otra par diviem centimetriem tālāk. "Visceļu" Audi priekšējo amortizatoru gājiens palielināts par 26 mm, aizmugurējo — par 13 mm, un klīrenss sasniedz 18 centimetru, kas ir par četriem vairāk nekā Avant un par diviem mazāk nekā Q5. Mikroskopiskās izmaiņas tik nereāli pārvērtušas automašīnas piekari, ka negribas ticēt, ka allroad un Avant būvējuši tie paši cilvēki. A4 allroad quattro atsperīgums pat ar 18" zemprofila riepām (tā ir ekstra) un bez pneimoamortizatoriem (tādi ir tikai A6 allroad) ir atbilde uz 95% Latvijas ceļu un liek jautāt — kāpēc visi Audi A4 nav tādi?! Varbūt tikai ESP Offroad fāzi varētu aizstāt ar godīgu pozīciju ESP OFF.
Kases (sa)grāvējs
Par mierinājumu tiem, kas jau brauc ar Avant, salonā sensāciju nav — allroad monogrammas uz platajiem sliekšņiem, kas ārpusē centīgi krāj uz sevis dubļus, mazliet labāki standarta sēdekļi un alumīnija dekors, ko "regulāram" A4 pārdod tikai kopā ar S Line atribūtiem. Taču mēģinājumi noturēt allroad cenu kaut cik tuvu skaitlim cenrādī ir tikpat nesekmīgi kā valdības cīņa par valsts pārvaldes samazināšanu. Elektriski regulējami ādas sporta krēsli vieni paši pārvērš pelnos treknu uzņēmuma padomes locekļa mēnešalgu, bet testa mašīnai vēl uzstādīta salona dehermetizācijas ierīce — saukta par panorāmas jumtu —, navigācija, ar kuras cenu Audi pārsitis visus rekordus, un vēl daudz kas cits — kopumā par 21 000 eiro. Ja 1995.gadā jūs sāktu klāstīt, ka pēc 15 gadiem Audi 80 maksās 45 000 latu, jūs noturētu par pustraku apokalipses sludinātāju. Protams, bez "daudz kā cita" var iztikt — par Bluetooth sagatavi un aptumšojamu salonu spoguli vien "atsist" 1000 eiro. Arī bez "advancētas" atslēgas par 700 eiro noteikti var dzīvot pilnvērtīgu dzīvi, bet kāpēc tad viņi to dara? Atbildi pavisam nejauši uzgāju vecā AEG elektroierīču katalogā. Tajā uzskaitīti deviņu veidu gludekļi, divēji fēni, trīs tipu elektriskās plītiņas un divtik daudz sildītāju. Katalogs izdots 1938.gadā — tad pat, kad Auto Union satricināja trases ar 16 cilindru sacīkšu mašīnām. Iznāk, ka visu svarīgāko vācu Ingenieur izgudrojuši jau pirms Otrā pasaules kara! Pēc 70 gadiem tik vien atlicis ko izdomāt kā plazmas televizors, infrasarkanā sauna un Audi A4 allroad quattro. Cik brīvu nišu vēl atlicis?
***
Cenas eiro
Audi A4 allroad quattro 2.0 TFSI* 41 480
Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI 38 580
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI 39 380
Audi A6 allroad quattro 3.0 TDI 52 880
*demoauto cena 65 586 eiro
***
Audi A4 allroad quattro
* * * * * Dizains
* * * * Tehnika
* * * * * Komforts
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.