Tā ir viena no retajām testiem sagatavotajām optimām ar «sporta» interjeru. Tas nozīmē, ka klasiski melna vai eleganti bēša vietā sēdekļus klāj divkrāsu audums ar sietveida struktūru kā tūristu jaku oderes, savukārt tumšo koka imitāciju apkārt aizstāj oglekļa šķiedras raksts. Atklāti sakot, izskatās savādi.
Amerikāņu izmērs
Zinot, ka Kia un Hyundai faktiski ir viens uzņēmums, nekavējoties gribas vilkt paralēles starp Kia Optima unHyundai i40, ko mūsu tirgū pagaidām pazīst tikai universāļa formā. Tomēr tie nav identiski auto, lai gan dala vienu un to pašu 1,7 litru dīzeli, kas līdz nākamā gada vidum ir Optima vienīgais dzinējspēks. Optima dala šasiju ar Amerikas tirgum paredzēto Hyundai i45 jeb Sonata, un Kia flagmanis ir garāks un platāks par i40. Tā gabarīti pārspēj arī VW Passat, vismaz tā Eiropas versiju. Amerikai vajadzīgi tik lieli sedani kā turienes Camry vai Accord, un ASV līdz šim pārdots jau 200 000 optimu. Taču masīvie izmēri ir gandrīz vienīgais amerikānisms, ko iespējams uziet Optima uzbūvē, interjers vairāk līdzinās Eiropā ražotajiem Kia modeļiem, bet automašīnas gaita ar topversijas 18 collu superdizaina riteņiem ir tik stingra, ka gribētos zināt, vai tik amerikāņu versija nebrauc līganāk. Elektriskais stūres pastiprinātājs un primitīvā piekares ģeometrija izslēdz Optima no pretendentiem uz priekšpiedziņas driver's car eliti, tāpēc kratīšanās pa grambām ir lieks upuris.
Caurspīdīgās «ekstras»
Optima ir viens no retajiem gadījumiem, kad mārketinga nodaļai nav jādur acis paklājā, apgalvojot, ka firmas jaunais modelis piesaista uzmanību. Uz monolīto auto viesnīcas priekšā skatās jaunieši no jauna golfa, vīrs ar diviem sunīšiem apiet apkārt pat divreiz, bet divi policisti rūpīgi pēta automašīnas salonu. Jaguar līdzīgais siluets ar «spiciem» kā Chevrolet Volt pakaļējiem lukturiem neatstāj vienaldzīgu. Uz ielas Optima pašķir ceļu ar garām LED lukturu svītrām un četrdurvju coupe siluetu, jo jumta līnija ir visai zema. Tik zema, ka garākiem braucējiem nedaudz traucē vējstikla augšmala, jo sēdekli Kia nevar nolaist tik zemu kā Passat vai vismaz kā Mondeo. TotiesKia ir citas priekšrocības. Vadītāja sēdeklis ir ne tikai apsildāms, bet arī ventilējams, stūres iekārtā iepotēts asistents, kas gluži kā BMW piekoriģē trajektoriju, ja Optima grasītos «aiziet pa pieskari». Stikla jumts vēl ir apšaubāmas pievilcības ekstra dienesta auto dzīvei paredzētam auto, turpretim Infinity stereoiekārta gan palīdzēs izklaidēt pasažierus, kurus Kia brīžiem aplamā navigācija būs ievīlusi kārtējā «korķī». Optima ir pat automātiskās parkošanās asistents.
7 gadi un 18 mēneši
Automašīnā viss nav ideāli, taču Kia nav tā iesitusi roku D segmenta automašīnu ražošanā kā šīs klases favorīti, turklāt Optima atšķiras no neievērojamā Magentis un smieklīgā Opirus kā iPhone no desmit gadu veca Panasonicradiotelefona. 136 zirgspēku dīzelis šķiet par vāju tikai nestandarta situācijās, piemēram, stāvos kāpumos, kādu Latvijā nav pārlieku daudz. Tā kā šīs klases automašīnas pie mums arvien retāk pārdod ar manuālajām ātrumkārbām, Kia sešpakāpju «automāts» būs galvenā izvēle. No lielām detaļām saliktās Optima interjera kvalitātes zīmogs ir nošūts priekšējā paneļa ietvars, kas allaž simbolizējis pārākumu pār zemākās kārtas spēkratiem, kam panelis ir aplīmēts vai vispār sastāv no cietas plastmasas. Tādus auto, starp citu, var atrast arī starp Optima konkurentiem. Taču vai saspiestajā 25-30 tūkstošu eiro sedanu tirgū pietiks ar luksusa vīli, godalgotu dizainu un 7 gadu garantiju? Rietumeiropā par vienu no Optima vājajiem punktiem uzskata tieši nosaukumu, jo ikvienā valstī tas apzīmē kādu lētās kategorijas produktu vai pakalpojumu, tāpat kā Optima līnijas produkti Latvijā. Pēc 18 mēnešiem klajā nāks jaunā Mazda 6, un, ja kaut 70% no konceptauto Takeriredzētā (ieskaitot izmērus) nonāks ielās, Optima ātrlaivas estētika pārstās būt unikāla. Tomēr pārdošanas sākums 2012. februārī dod baltajai laivai ievērojamu handikapu.