Chevrolet Cruze - tā turpmāk izskatīsies šī zīmola korejiešu automobiļi
Āzijas dizains, vācu piekare
Pēc izcelsmes Cruze ir pilnīgs bastards, kura ciltskoka sastādīšanai nepieciešama Nībelungu dārgumu meklētāja neatlaidība. Automašīnas dizains radīts GM DAT Korejā, taču trīsdimensiju datormodelēšanas sistēma ļauj GM studijām strādāt tiešsaistē — kad amerikānis Detroitā aiziet mājās, darbu turpina korejietis Seulā. Motori ņemti no pašreizējās Daewoolet gammas (iesauka sarunvalodā no Daewoo un Chevrolet), tātad zem stūrainās virsbūves vajadzētu būt normālam auto Made in South Korea. Taču arī te viss nav tīrs, jo ap piekari pabūrušies vācieši no Opel, un vārdu pa vārdam izrādās, ka viss Cruze uzbūvēts uz vēl nemaz neiznākušās Opel Astra šasijas. Johaidī, bet tad tak tam jābūt labam auto!
Stūre no Gada auto
Kā paši redzat, tas izskatās labi. Cruze tapis GM austrāliešu atzara Holden brutālā sedana HSV Clubsport (Anglijā pazīstams kā Vauxhall VXR8) iespaidā. Ja arī ķengurzemes brute estētika ne visiem ir pa prātam, kaimiņi beidzot pamanīs, ka jums arī ir automašīna. Salons ir kaut kas pa vidu starp Chevrolet Lacetti un Gada auto 2009 Opel Insignia. Katrā ziņā tik skaista spidometra nav bijis nevienam Chevrolet. Daļa paneļa un durvju apvilktas ar tādu pašu audumu kā sēdekļi. Ja jums šķiet, kas tas nav šiki, aizejiet un paskatieties uz Mercedes GLK. Drāna uz paneļa ir nākamais modes kliedziens. Cruze varēs nopirkt arī ar ādas salonu, taču diez vai to vajadzētu darīt, jo sintētiskā āda ir gluma kā ziepes. Akmenscietā fizionomija un sedana virsbūve sākumā neļauj novērtēt Cruze patiesos izmērus, bet tie ir iespaidīgi. Chevrolet no komiksa ir garāks par VW Jetta, Toyota Corolla sedanu un pat 3.sērijas BMW. "Mājiniekiem" Hyundai un Kia tādu sedanu nav vispār — pagaidām. Carpe diem, Chevrolet!
Vājais punkts — motori
Cruze ir līdz šim labākais gaitas komforts korejiešu Chevrolet, taču jaunuma testos bija skaidri jūtams, kur aprāvusies Opel atbildība. Jaunais sešpakāpju "automāts" kā negudrs griež "krūzes" 1,8 litru motoru, it kā tas būtu vecā parauga variators vai kāds aiz pārskatīšanās pieskrūvējis motoram veco četrātrumu kārbu. Mazliet labāk tas darbojas ar divu litru dīzeli, taču tur ir cita ķibele — turbobedre un nepareizi piemeklēti pārnesumu skaitļi. Rezultātā trešdaļa no 150 zirgspēkiem ar troksni aiziet kaut kur garām riteņiem, kamēr dīzeļa VW pat ar mazāku jaudu traucas kā kamene. Benzīna motora jauda 140 ZS arī šķiet izzīsti no pirksta, un tikai 1,6 litru motora 113 zirgi atbilst reālajai dinamikai. Nav brīnums, ka Cruze analogs Amerikā Chevrolet Cobalt saņems turbomotoru. Cenas dēļ dīzelis nebūs populārs, tāpēc optimālais Cruze ir 1,6 vai 1,8 ar rokas kārbu. Slavējams dizaineru darbs iekšā un ārā, kā arī apjomīgs aprīkojums kompensē Cruze tehnisko mazspēju, tāpēc krūze nav pustukša, bet gan pa pusei pilna.
***
Cenas, eiro
1.6 Base 13 942
1.8 LT 18 037
1.8 LT A/T 19 667
2.0 DT LS 19 407
***
Chevrolet Cruze
**** Dizains
*** tehnika
*** komforts
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.