Insignia tiešām ir cita līmeņa opelis
Karavāna tālāk neiet
Opel ne velti ir atteicies no gandrīz 20 gadu lolotā Vectra nosaukuma turpmākas izmantošanas, jo Insignia tiešām ir cita līmeņa opelis. Par šo tehnoloģisko un kvalitatīvo palēcienu Opel automobiļu ražošanas vēsturē jau ir uzrakstīts gana daudz, tai skaitā Latvijas presē (lasiet Dienā Normunda Avotiņa 14.marta reportāžu). Taču modeļa nosaukuma maiņa nav vienīgais solis, ko ir spēruši Ruselheimas stratēģi, lai uzsvērtu izaugsmi.
Daudz ilgāk kā pie Vectra esam radināti, ka palielinātas ietilpības modifikācijas Opel apzīmēja ar Caravan. Retais nebūs dzirdējis par klasiku kļuvušo teicienu: suņi rej, bet karavāna iet tālāk. To pieminu, jo Opel ne pirmo gadu cītīgi un, jāatzīst, ar labiem rezultātiem kāpj kvalitātes kalnā, bet daudzu ļaužu apziņā īsti nav atkratījies no faktiski aiz muguras atstātā veco gadagājumu Opel zīmola emocionālā mantojuma. Jebkurš auto ar laiku pārvēršas par opeli — tamlīdzīgus jociņus atlaiž ne tikai pie mums, bet arī rietumos. Lai suņi rej, bet karavāna iet tālāk — pērn Opel tik un tā bija otrais visvairāk pirktais zīmols Eiropā, piekāpjoties vien Volkswagen.
Taču Insignia gadījumā Caravan tālāk neiet. Jaunais vagons saucas Sports Tourer. Ruselheimā uzskata, ka nosaukums Caravan neatspoguļo jaunā vagona būtību, jo šis auto atšķirībā no priekšgājēja Vectra Caravan nav tikai palielinātas ietilpības modifikācija.
Mazie atklājumi
No dizaina viedokļa Sports Tourer tiešām ir pelnījis atkāpšanos no ierastā Caravan apzīmējuma. Šis vagons ir elegants un pat skaists. No čemodānam līdzīgā Caravan silueta vairs nav ne miņas.
Tiesa, atšķirībā no Vectra, kam Caravan versijā riteņu garenbāze bija garāka, Sports Tourer tā ir tāda pati kā Insignia sedanam un hečbekam. Ieskatoties konkurentu tehniskajos datos, nākas secināt, ka tā tik un tā ir viena no garākajām — 2737 mm. Pārāki ir Ford Mondeo, Citroen C5 un Peugeot 407 vagoni, bet Passat, Avensis, Mazda6 un Accord atpaliek.
Ar Insignia sedanu jau bija paspēts iepazīties tepat Latvijas ceļos. Īsais Sports Tourer viendienas tests apstiprināja, ka, neskatoties uz milzīgo modeļa izaugsmi, Insignia vēl īsti nav gatava konkurēt premium sektorā. To var ar aprīkojumu, bet kopumā vēl ne. BMW, Audi un tiem pielīdzināmie tomēr uzvarēs ne tikai ar vārdu, bet arī braukšanas īpašību ziņā. Taču pārējiem Insignia kopumā un arī Sports Tourer versijā ir daudz bīstamāks konkurents, nekā bija Vectra Caravan. Kam vēl ir tāds dzinēju un transmisiju piedāvājums?
Diemžēl Sports Tourer sāpīgi dzeļ ekonomiskā situācija. Šis auto tā vienkārši nemaz Rīgas salonos nav aptaustāms un uzreiz nopērkams, bet pagaidām tikai pasūtāms.
***
Cenas, eiro
Insignia Sports Tourer 1,6 no 21 170
Insignia Sports Tourer 1,6 Turbo no 25 475
Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI no 24 195
Insignia Sports Tourer 2,8
V6 Turbo no 38 365
***Opel Insignia Sports Tourer
***** Dizains
**** tehnika
**** komforts
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.