Kravas konteineru baržas optimizētas tieši satiksmei pa nelieliem kanāliem, un ar baržu satiksmi plānots būtiski samazināt kravu pārvadājumus, izmantojot dīzeļdzinēju furgonus, vēsta The Guardian.
Baržas faktiski ir aprīkotas ar autonomu navigācijas un vadības tehnoloģiju, taču sākotnēji tām būs arī apkalpe.
Plānots, ka jau augustā kursēt sāks piecas baržas - katra no tām 52 metrus gara, teju septiņus metrus augsta un ar 425 tonnu kravnesību. Baržu akumulatori ar vienu uzlādi spēs nodrošināt darbības ilgumu līdz pat 15 stundām. Baržu ražotājs Port Liner norādījis, ka šajos peldlīdzekļos kravas nodalījumu bija iespējams palielināt par 8% salīdzinājumā ar tradicionālām šāda izmēra baržām - ekonomija iegūta uz dzinēju telpas rēķina.
Rezultātā būtiski tiks atslogoti iekšzemes tranzīta ceļi, jo baržas spēs nodrošināt kravu pārvadājumus, kas ekvivalenti vairāk nekā 23 tūkstošu furgonu kapacitātei.
Vēlāk plānots autonomo baržu floti papildināt jau ar 110 metru garām baržām, uz kurām varēs izvietot 270 konteinerus.
Onslow
Smejos
NAV VIENALGA