Vēstures fakti Reiz 20. gadsimta vidū – no 1955. līdz 1965. gadam – Chrysler jau ražoja 300. modeli, katru gadu šo auto pilnveidojot un līdzās skaitlim pievienojot arī kādu latīņu alfabēta burtu. Desmit gadu ilgo vēsturi sāka ar 300 un beidza ar 300L. Pēc 39 gadu pārtraukuma, ražojot kopīgā aliansē ar vācu Daimler AG, Chrysler izveidoja pilnīgi citu klasiskās piedziņas limuzīnu 300C un vagonu 300C Touring. Pirmo reizi sedans kā konceptauto debitēja 2003. gada Ņujorkas automobiļu izstādē. Sērijveida ražošanā Ralfa Žila izveidotais auto nonāca 2004. gada sākumā. Kā jau esam rakstījuši iepriekš, apskatot pirmās paaudzes 300C, sedans izveidots uz klasiskās (aizmugures piedziņas) Chrysler LX platformas, par pamatu ņemot no 1996. līdz 2002. gadam ražotā Mercedes-Benz E klases W210 virsbūves sedanu. Starp citu, sākot no 2005. gada, Chrysler 300C priekšējā piekare tika pārņemta no W220 virsbūves Mercedes-Benz S klases. Arī motoru arsenāls ir pietiekami iespaidīgs, jo, piemēram, 3,6 litru Pentastar V6 DOHC VVT benzīna motors ir viens no Top 10 motoriem 2011. gadā, bet gadu agrāk līdzīgu balvu izcīnīja slavenais 5,7 litru V8 HEMI motors. Taisnības labad gan jāteic, ka jaunajai 300C topa versijai SRT 8 uzstādīts vēl jaudīgāks atmosfēriskais 6,4 litru OHC 16 vārstu HEMI V8, kas līdz 100 km/h divas tonnas smago sedanu paātrina 5,0 sekundēs. Pirmās paaudzes Chrysler 300C bija iegādājams arī ar no Mercedes-Benz aizgūtu 3,0 litru V6 dīzeli OM642. Tagad 218 ZS jaudīgā vācieša vietā otrās paaudzes Chrysler 300C uzstāda VM Motori S.P.A. ražoto 241 ZS stipro 3,0 litru V6 turbo dīzeli VM RA 630, ko lieto gan Eiropai paredzētajos Jeep Grand Cherokee, gan 300C. Toties RA 630 ar 220 kg sauso svaru ir viens no labākajiem un vieglākajiem šī brīža V6 dīzeļmotoriem. Šis dzinējs īpaši slavens kļuva finanšu krīzē, kad viens no īpašniekiem – Fiat Powertrain Technologies (FPT) – bija gatavs izpirkt šo motoru no VM Motori, ja Penske Corporation grasītos pārņemt vairāk nekā Daimler AG piederošās daļas.
No laba labumu nemeklēKrieviem ir veiksmīgs teiciens, kas šoreiz pamato 300C renesansi pēckrīzes periodā, kad daudzi auto būvētāji veido modeļus, izmantojot padziļinātu iepriekšējo paaudžu uzlabošanu. Tā rīkojas gan Volkswagen, gan Toyota, Honda, Fiat, gan itāļu meitas uzņēmums Chrysler. Iespējams, vēl pirms dažiem gadiem veiktās 300C izmaiņas kāds nosauktu par padziļinātu feisliftu, taču zinot, ka notikusi apjomīga rokāde motoru un transmisiju paletē, nosaukums jauns modelis šoreiz ir atbilstošāks. Atjaunināts ir ne tikai auto, bet arī filozofija, kas tagad reklāmas sauklī izpaužas kā No Detroitas visai pasaulei! pat par spīti tam, ka svaigākais 300C tiek ražots tikai un vienīgi Chrysler Canada rūpnīcā Bramptonā, Ontario.