Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Kopā ar itāļu tēti

Modelis 300C bija viens no veiksmīgākajiem modeļiem DaimlerChrysler AG ilgajā kopdzīvē no 1998. līdz 2007. gadam. Četrus  gadus pēc šīs savienības šķiršanas pagājušajā  Ņujorkas  izstādē tika prezentēts otrās paaudzes  Chrysler 300C, kas itāļu  saimnieku Fiat S.P.A paspārnē nu atguvis 1930. gada parauga emblēmu, palicis bez universāla virsbūves un dažviet  Eiropā tiek pārdots arī kā Lancia Thema.

Vēstures fakti Reiz 20. gadsimta vidū – no 1955. līdz 1965. gadam – Chrysler jau ražoja  300. modeli, katru gadu šo auto pilnveidojot un līdzās skaitlim pievienojot arī kādu latīņu alfabēta burtu. Desmit gadu ilgo vēsturi sāka ar 300 un beidza ar 300L. Pēc 39 gadu pārtraukuma, ražojot kopīgā aliansē ar vācu Daimler AG, Chrysler izveidoja pilnīgi citu klasiskās piedziņas limuzīnu 300C un vagonu 300C Touring. Pirmo reizi sedans kā konceptauto debitēja 2003. gada  Ņujorkas automobiļu izstādē. Sērijveida ražošanā Ralfa Žila izveidotais auto nonāca 2004. gada sākumā. Kā jau esam rakstījuši iepriekš, apskatot pirmās paaudzes 300C, sedans izveidots uz  klasiskās (aizmugures piedziņas) Chrysler LX platformas, par pamatu ņemot no 1996. līdz 2002. gadam ražotā  Mercedes-Benz E klases  W210 virsbūves sedanu. Starp citu, sākot no 2005. gada,  Chrysler 300C priekšējā piekare tika pārņemta no W220 virsbūves  Mercedes-Benz S klases.  Arī motoru  arsenāls ir pietiekami iespaidīgs, jo,  piemēram,  3,6 litru Pentastar V6 DOHC VVT benzīna motors ir viens no Top 10  motoriem 2011. gadā, bet gadu agrāk līdzīgu balvu izcīnīja  slavenais 5,7 litru  V8 HEMI motors. Taisnības labad gan jāteic, ka jaunajai 300C topa versijai SRT 8  uzstādīts vēl jaudīgāks atmosfēriskais 6,4 litru OHC 16 vārstu HEMI V8, kas līdz 100 km/h  divas tonnas smago  sedanu paātrina 5,0 sekundēs. Pirmās paaudzes Chrysler 300C bija iegādājams arī ar no Mercedes-Benz aizgūtu 3,0 litru V6 dīzeli  OM642. Tagad  218 ZS  jaudīgā vācieša vietā  otrās paaudzes Chrysler 300C uzstāda  VM Motori S.P.A. ražoto 241 ZS stipro 3,0 litru V6 turbo dīzeli VM RA 630, ko lieto  gan Eiropai paredzētajos  Jeep Grand Cherokee, gan  300C. Toties  RA 630 ar 220 kg  sauso svaru ir viens no labākajiem un vieglākajiem šī brīža  V6 dīzeļmotoriem. Šis dzinējs īpaši slavens kļuva  finanšu krīzē, kad  viens  no īpašniekiem – Fiat Powertrain Technologies (FPT) – bija gatavs  izpirkt šo motoru no VM Motori, ja  Penske Corporation grasītos pārņemt vairāk nekā Daimler AG piederošās daļas. 

No laba labumu nemeklēKrieviem ir veiksmīgs teiciens, kas šoreiz pamato 300C renesansi  pēckrīzes periodā, kad daudzi auto būvētāji veido modeļus, izmantojot padziļinātu iepriekšējo paaudžu uzlabošanu. Tā rīkojas gan Volkswagen, gan Toyota, Honda, Fiat, gan itāļu meitas uzņēmums Chrysler. Iespējams, vēl pirms dažiem gadiem veiktās 300C izmaiņas kāds nosauktu par padziļinātu feisliftu, taču zinot, ka notikusi apjomīga rokāde motoru un transmisiju paletē, nosaukums jauns modelis šoreiz ir atbilstošāks. Atjaunināts ir ne tikai auto, bet arī filozofija, kas tagad reklāmas sauklī izpaužas kā No Detroitas visai  pasaulei! pat par spīti tam, ka svaigākais 300C tiek ražots tikai un vienīgi Chrysler Canada rūpnīcā Bramptonā, Ontario. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko