Mondial d"Automobile šogad uz saviem pleciem iznesa franču autoražotāji. Nebijis skaisto un efektīgo konceptauto no Citroen, Peugeot un Renault, kādreiz tik dzīvespriecīgais autošovs būtu vien parasts gadatirgus, īgns faire trade ar tumšām recesijas ēnām zem banku krīžu izmocītajām acīm. Taču tādi auto kā Citroen Hypnosis un Renault Ondelios neļauj nolaist rokas un apstiprina, ka sapni nevar nokaut un tie ir mūžīgi. Jautājums tikai, par ko sapņojam.
Nazis mugurā
Agresīvais Lamborghini Estoque ir kā nazis mugurā tērgām par drīzo autopasaules galu tā pašreizējā formā. Estoque iznīcinātāja formā saskatāms jaunā superauto tēls - ar četrām durvīm, bet ne mazāk kaislīgu garu un milzu riteņiem. Turklāt, par spīti ekonomiskajai krīzei, Lambo tomēr savu četrdurvju coupe parādīja, kamēr Porsche Panamera un Aston Martin Rapide tā arī palika tikai solījumi. Un kas bija domāts ar pusatklāto Aston One-77 - "tikai vienu mākoņa maliņu, man jau nevajag pašu galiņu??" Sapni par ātrumu var piepildīt arī bez asins, tas ir, benzīna izliešanas, kā to izdarīja Peugeot ar savu megasedana RC HYmotion4 projektu. Svarīgākais šajā burtu savirknējumā ir jaunais dīzeļa hibrīdmotors, kas dažādās PSA mašīnās varētu ienākt 2011.gadā. Tam ir universāla konstrukcija - elektromotors var griezt vai nu priekšējos, vai aizmugurējos riteņus, tāpēc automašīna pamatā var būt klasiskās piedziņas - kā RC - vai priekšpiedziņas - kā SUV prototips Peugeot Prologue.
Gludekļi rullē!
Taču pagaidām sērijveida hibrīdauto ir retums, jo ievērojamu progresu to ražošanā sasniegusi tikai Toyota. Nākamgad tai nāksies pavirzīties uz patukšā soliņa, lai dotu vietu jaunajam Honda Insight. Aerodinamikas dēļ Honda automobilis pēc formas ļoti līdzinās Prius, taču vienkāršotas tehnikas dēļ būs lētāks - ap 20 000 eiro. No gludekļa silueta nav izmucis arī medijos līdz pēdējai skrūvītei apsūkātais Chevrolet Volt, kuru gan Eiropā varēs nopirkt ne ātrāk kā pēc diviem gadiem, turklāt Opel grib tam savu dizainu. Opel vadītājs Hanss Dēmants diezgan pamatoti norādījis, ka, dzīvojot Parīzes centrā, iespējas pa nakti uzlādēt Volt akumulatoru nav gluži tik rožainas kā privātmājā Detroitas priekšpilsētā. Tikām Toyota ar makiavellisku smīnu gatavo jaunu triecienu - Lexus hibrīdu uz nākamā Prius bāzes (vai tomēr otrādi?) un parketa džipa RX400h nomaiņu, par kuras formām Parīzē ļāva spriest melni matēts konceptauto LF-Xh.
Es esmu čemodāns
Tātad Žila Verna fantāzijas par elektriskiem paškustoņiem kaut kad kļūs par īstenību, bet ar ko braukt līdz tam? Te atkal labi pastrādājuši franči. No piecām svarīgākajām (un ne dārgākajām) sērijveida automašīnām trīs izstādē ir pašmāju. Priekšplānā pat nav Renault Megane 3, kas izaicina Golf VI, bet gan jauni automobiļa formas un funkcijas meklējumi. Citroen C3 Picasso ir spožākais sasniegums mini autotransportā - dizains kā dārgam espreso automātam, un bagāžnieks tikai par 40 l mazāks nekā Opel Insignia universālim. Savukārt Peugeot Prologue, īstā vārdā 3008, jau nākamgad kļūs par pirmo patstāvīgi radīto franču pilsētas džipu, kā saka paši franči, "antiqashqai". Šajā klubā gribēs iestāties arī Kia Soul, kam ir korejiešiem netipiski daudzveidīgs noformējums, lai arī tikai priekšējo riteņu piedziņa. Otrā žoga pusē ir Toyota Urban Cruiser, kas pats ir tikpat stilīgs kā tosteris, toties tam ir gan 4x4 piedziņa, gan moderns 1,4 l dīzelis.
Kas kuram svarīgāks
Francijas autoražotāji šoreiz izrādījās neparasti bikli savā
iemīļotajā Les Citadines jeb pilsētas blusu stropā, toties ap to
griezās cita par citu glītākas mašīnītes no citiem zīmoliem - Ford
Ka un Fiesta, Honda Jazz, nopietnais Hyundai i20, kas nāks bijušā
Latvijas bestsellera Getz vietā, Mini Cooper S "apēdāji" Alfa Romeo
MiTo GTA un Audi A1 Sportback. Mūsu rīcībā jau pēc pāris mēnešiem
būs vesela kolekcija normālu vidusklases auto. Avensis, Exeo,
Octavia, Insignia, pat spirgtais Chevrolet Cruz trulās Nubira
vietā, galu galā pat kaut kas tik maznozīmīgs lielai izstādei, bet
tik svarīgs gala lietotājam kā Honda Accord dīzelis ar (beidzot!)
automātu. Tās visas kļūs par pasaulē svarīgākajām automašīnām tiem,
kas ar tām brauks. Bez voltmetriem un mērīšanās ar štepseļiem.