Mass Effect noteikti ir viena no nozīmīgākajām pēdējās piecgades spēļu sērijām. Tā guvusi kā ļoti labvēlīgu kritiķu atzinību, augstu novērtējot to un ierindojot gada titulētāko spēļu vidū, tā arī jūsmīgu fanu pulku parastās geimeru tautas vidū. Bet vai fenomenālos panākumus izdosies pārspēt triloģiju noslēdzošajai daļai? Spēles izstrādātāji – kanādiešu kompānija BioWare – par to ir pārliecināti. Šī būs labākā spēle, kādu jelkad esam radījuši, un tātad viena no labākajām spēlēm, kāda jelkad ir radīta, – tik pieticīgi savā parliecībā ir izstrādātāji.
Spēles izstrādātāji ir pārliecināti arī par to, ka nav labākas vietas, kurā ielēkt spēles stāstā, ja nav sanācis uzspēlēt iepriekšējās divas daļas. Iepriekš piedzīvotais esot kā ievadstāsts galvenajiem notikumiem, kas risinās visu caurvijošā galaktiskajā karā, kurā izšķiras ne tikai cilvēces, bet arī visādu dīvaina izskata citplanētu radījumu liktenis.
Iepriekš spēlētāja kontrolētais komandieris Šepards klejoja ar savu kosmosa kuģi Normandija no planētas uz planētu, lai savāktu sev uzticamus komandas biedrus un pēc tam izmeklētu dāžādas mīklainas parādības, kas beigās allaž noveda pie draudīgajiem rīperiem. Pirmajā daļā Šepardam izdevās atvairīt sākotnējo uzbrukuma plānu, bet otrajā – dot triecienu dziļāk ienaidnieka teritorijā. Taču naivi bija iedomāties, ka mistiskais, tūkstošiem gadu klusi vērojošais spēks tik vienkārši būs uzveicams. Un nu tas ir uzbrucis Zemei, ko rīperi plosa bez žēlastības. Tagad Šepardam ir jāaplido galaktika, lai savāktu armiju no dažādām planētām un rasēm, kura atgūtu Zemi un glābtu arī pārējo Visuma radību. Pagaidām vēl nezināmu iemeslu dēļ par spēlētāja ienadniekiem līdztekus rīperiem būs kļuvuši iepriekšējie sabiedrotie – organizācija Cerberus –, kas par savu mērķi izvirzījusi cilvēces dominanci pār pārējām rasēm.
Sākotnēji, vismaz pēc idejas, Mass Effect vairāk bija kā lomu spēle, kas izmantoja trešās personas šūtera mehāniku. Līdz ar Mass Effect 2 RPG daļa tajā, kas attiecas uz savu varoņu prasmju attīstīšanu un citādu pielāgošanu, kļuva krietni mazāk izteikta. Šoreiz BioWare piedāvās plašāku galvenā varoņa un komandas biedru īpašību un prasmju koku. Varēs pielāgot arī šaujamieročus. Būs jāatrod vai jānopērk kāds papildinājums, piemēram, tēmēklis, atsitienu mazinoša vai šaušanas ātrumu palielinoša detaļa u.c., tad kaut kur pasaulē jāatrod darba galds (noteikti viens tāds būs kuģī Normandija), kur to visu pielikt. Galarezultāts izmainīs ieroča izskatu spēlē. Neko pārāk daudz tas nemainīs, drīzāk būs patīkams sīkums.