Tas ir bezmaksas pakalpojums ne tikai lidojot uz Eiropu, bet arī uz ASV un no pagājušā gada decembra – arī uz Malaiziju, kur ievesta jauna regula. Pasažierim ar ierobežotām pārvietošanās iespējām pakalpojums paredz palīdzību no viņa ierašanās brīža lidostā līdz nokļūšanai gaisa kuģa sēdvietā. Atlidojot - līdz atlidošanas zālei un bagāžas saņemšanai, kā arī nokļūšanai līdz transportam lidostas teritorijā.
PRM pakalpojums ir jāpiesaka 48 stundas pirms izlidošanas, aviokompānijas mājas lapā vai tūrisma aģentūrā, kur pirkta biļete. Pakalpojumu var pieteikt arī, ierodoties lidostā pirms izlidošanas – informācijas birojā reģistrācijas zālē vai izsaukuma punktos, kas atrodas autostāvvietā. Tiesa gan, pēdējā brīdī to piesakot, iespējams, nāksies gaidīt ilgāk (līdz 45 minūtēm), nekā informējot par savām vajadzībām iepriekš.
Pakalpojumu var izmantot daļēji vai pilnībā paralizēti cilvēki, neredzīgie un vājdzirdīgie, cilvēki ar mentālas attīstības problēmām, arī tie, kas vecuma dēļ nevar uzkāpt pa trepēm vai veikt garas distances lidostas teritorijā, kā arī ceļotāji, kuri guvuši tādu traumu ceļojuma laikā, kas ietekmē pārvietošanās spējas.
PRM paredz ratiņkrēsla nodrošināšanu lidostas teritorijā vai pasažiera ratiņkrēsla, specializēto palīglīdzekļu apkalpošanu, kā arī speciāli apmācītu vājredzīgu vai neredzīgu cilvēku pavadīšanu līdz gaisa kuģa sēdvietai. Ceļojot ar savu ratiņkrēslu, pasažierim jāpiesaka pakalpojums aviokompānijai, ar kuru viņš lido, pērkot biļeti vai pēc tam – piemēram, mājaslapā aizpildot pieteikumu. Elektrisko ratiņkrēslu daudzums katrā gaisa kuģī ir ierobežots, tāpēc šāds ratiņkrēsls aviokompānijā obligāti jāpiesaka laikus, informējot par elektriskā ratiņkrēsla tehnisko specifiku un obligāti - baterijas tipu (sausā, slapjā, gēla tipa baterijas) jaudu un to daudzumu.
Citi vērtīgi ceļošanas padomi un ne tikai - www.diena.lv/dienacelo.