Reisus rentablākajā maršrutā Bauska-Rīga, kas sastādīja 75% no visa uzņēmuma darba apjoma, AIPS zaudēja pēc tam, kad pirmo reizi Latvija pasažieru pārvadātājiem tika sadalīta zonās un katrā no tām tika izsludināts konkurss šim pakalpojumam.
Centra zonā par uzvarētājiem tika atzīti vairāki Rīgas uzņēmumi, bet vietējie pārvadātāji – tas pats AIPS Bauskā, kā arī Aizkraukles, Ogres, Tukuma un Jūrmalas pārvadātāji – zaudēja tik izdevīgos starppilsētu maršrutus. Šī iemesla dēļ tie bija spiesti gan atlaist darbiniekus, gan samazināt autoparku. Vietējie pārvadātāji, uzskatot, ka konkurss noticis negodīgi, uzsāka tiesāšanos, kas nav beigusies joprojām. Kā optimālākais risinājums tobrīd tika izvēlēts līgumu par pasažieru pārvadājumiem šajā reģionā uz laiku noslēgts ar it kā neitrāliem, strīdā neiesaistīties pārvadātājiem – Liepājas un Jelgavas autotransorta uzņēmumiem. Bet tā kā viņiem pašiem darba netrūka, tika piesaistīti apakšuzņēmēji, kas kā vēlāk izrādījās, ir tie paši konkursā uzvarējušie Rīgas uzņēmumi, par ko vietējie reģiona pārvadātāji bija sašutuši vēl vairāk.
Šogad līgums ar šiem pārvadātājiem beidzās un tika izsludināta jauna cenu aptauja un nu, uzvarot tajā ar lētāko piedāvājumu, vietējie pārvadātāji noteiktos maršrutos iespēju pārvadāt pasažierus atguvuši. SIA AIPS vadītājs Uldis Kolužs ir gandarīts par šādu iznākumu, lai gan azīst, ka atguvuši tikai daļu zaudētā, jo finanšu trūkuma dēļ pa šo laiku Autotransporta direkcija jau bija pieņēmusi lēmumu par daļu reisu slēgšanu. “Maršrutā Bauska-Rīga, ko pirms diviem gadiem bijām spiesti atdot rīdziniekiem, no 1.augusta veiksim 54 reisus – 27 katrā virzienā. Seši reisi gan ir noņemti,” saka U.Kolužs, kurš atzīst, ka rīdzinieki bez cīņas nevēlējušies padoties, pārmetot vietējiem pārvadātājiem zemākas kvalitātes pakalpojumus ar sliktākiem autobusiem. “Rīdzinieki pasažierus pārvadāja ar tūrisma autobusiem, bet mums ir tieši pasažieru pārvadājumiem piemēroti autobusi ar divviru durvīm pa vidu, lai tajos var iekāpt arī māmiņas ar bērnu ratiņiem un invalīdi. Varbūt mūsu autobusi ir pāris gadu vecāki, bet nedomāju, ka tāpēc pakalpojumu kvalitāte ir sliktāka,” pārmetumus atspēko Kolužs. Viņš uzsver, ka baušķeniekiem arī ir mazākas ietilpības autobusi, kas nozīmē, ka tie ir optimāli piepildīti atšķirībā no pustukšajiem lielajiem tūrisma autobusiem.
Reisus trīs maršrutos atguvis arī Ogres autobuss, lai gan maršrutā Rīga-Ogre, kur pārvadājumus ogrēniešu vietā pēdējos divus gadus veica Rīgas taksometru parks, 15 reisi atcelti. Zaudētājos palikuši arī tukumnieki, kur maršruts Rīga-Tukums slēgts, jo tur labu satiksmi nodrošina vilciens. Reisus zaudējusi Nordeka, savukārt vietējie pārvadātāji atkal pasažierus vedīs uz Jelgavu, Saldu un Kalnciemu. Atjaunots arī pirms gada slēgtais tiešais maršruts Aizkraukle-Rīga, kur pasažieru pārvadājumus gan nenodrošinās vietējais uzņēmums, bet gan Nordeka. Vietējie pasažierus tagad vedīs uz Jēkabpili, savukārt uz Siguldu no Aizkraukles autobuss vairs nekursēs.
Kā raksta aģentūra LETA, Autotransporta direkcija, izsludinot cenu aptauju pasažieru pārvadājumiem pēc lētākā piedāvājuma principa, un optimizējot maršrutu tīklu, plāno ietaupīt 1,22 miljonus latu, kas palīdzēs iekļauties samazinātajā valsts finansējumā.