Lai gan patlaban nekas neliecina, ka te varētu attīstīties intensīva aviosatiksme, lidlauka attīstītāji iecerējuši Liepājas lidostu padarīt par nozīmīgu mezglu Baltijas reģiona gaisa satiksmē. Liepājas lidostas valdes priekšsēdētājs Agris Sprūde cer, ka pēc lidostas rekonstrukcijas darbu pabeigšanas un sertificēšanas komerciāliem pārvadājumiem, ko nepieciešams veikt līdz 2015.gada 31.augustam, izdosies sākt lidojumus uz Kopenhāgenu, Hamburgu, Berlīni, Oslo, Stokholmu, Sanktpēterburgu, Maskavu, iespējams, arī Londonu. Neatbildēts palicis jautājums par lidojumiem uz Rīgu. Tā saucamajos treknajos gados lidojumus Rīga-Liepāja veica nacionālā lidsabiedrība airBaltic. Tiesa gan, šādi iekšzemes lidojumi bija iespējami ar valsts dotācijām.Šobrīd lidostā notiek galvenokārt privāto lidmašīnu lidojumi, kā arī jauno pilotu mācības. Lidosta izmantojama arī militāriem lidojumiem un mediķu glābšanas operācijām. Tomēr pēc lidlauka rekonstrukcijas būs iespējams veikt arī komerciālus pasažieru pārvadājumus. Liepājas Starptautiskās lidostas attīstības projekta īstenošanas kopējās izmaksas ir 4 007 808 eiro - Kohēzijas fonda finansējums ir 3 406 636 eiro, savukārt Liepājas pašvaldība piešķīrusi finansējumu 601 171 eiro apmērā.Līdzīgs projekts tiek īstenots arī Ventspils lidostā, tā kopējās izmaksas ir vairāk nekā trīs miljoni eiro. Par reģionālo lidostu iespējām konkurēt ar citām lidostām, kas jau nostiprinājušas savas pozīcijas, pastāv atšķirīgi viedokļi. Aviācijas eksperts Tālis Linkaits norāda, ka gan Liepājas, gan Ventspils lidosta var pretendēt uz noteiktu sektoru aviācijas biznesā, tomēr viņš skeptiski raugās uz abu lidostu ietekmes areālu, jo "iedzīvotāju skaits ir pārāk niecīgs", lai tajos notiktu nopietna, regulāra aviosatiksme. Tomēr Liepājas lidostas vadītājs Sprūde atsaucas uz pozitīviem ārvalstu piemēriem, kur pilsētās ar samērā niecīgu iedzīvotāju skaitu tiek uzņemts vērā ņemams aviopasažieru skaits. Tā, piemēram, pilsētā līdzās Ivalo lidostai Somijā dzīvo aptuveni četri tūkstoši iedzīvotāju, taču populārā Santa Klausa dēļ ik gadu lidostas pakalpojumus izmanto aptuveni 130 tūkstoši pasažieru.Liepājai, kā norāda Linkaits, nopietna konkurente ir Palangas lidosta, kurai izdevies attīstīt vairākus veiksmīgus aviomaršrutus. Par spīti tam, Sprūde ir pārliecināts, ka Liepāja ar Palangu spēj konkurēt, piedāvājot atšķirīgus lidojumu maršrutus, kā arī veicot mārketinga aktivitātes Liepājas tūrisma iespēju popularizēšanai. Visu rakstu lasiet laikrakstā Diena pirmdien, 31.martā!
Reģionu lidostas cer drīzumā atsākt lidojumus uz Eiropu
Ieraugot necilo Liepājas lidostas ēku, kas atgādina nelielu
noliktavu, grūti iztēloties, ka no šīs lidostas drīzumā tās
attīstītāji iecerējuši veikt lidojumus uz Kopenhāgenu, Hamburgu,
Berlīni un citām Eiropas pilsētām. Uz lidlauka nelīdzenās virsmas
vietām sakrājies lietusūdens. Savukārt skrejceļa malā novietotie
padomju laika iznīcinātāji, kurus iekārojis kāds Rīgas muzejs, ir
vienīgie redzamie lidaparāti, pirmdien vēsta laikraksts Diena.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.