Pēc _Diena.lv _rīcībā esošās informācijas, atzinums jau 2010.gada 28.novembrī nosūtīts Ministru prezidenta Valda Dombrovska birojam, taču līdz pat šim brīdim premjers uz to nav atbildējis.Atzinumā teikts, ka SIA _LatRosTrans_ naftas cauruļvada privatizācijas procesā netika privatizēta cauruļvadā esošā nafta, maģistrālais naftas cauruļvads ir transporta infrastruktūras objekts, savukārt nafta ir transportēšanai paredzēta kustama lieta, tādēļ strīdus nafta ne pie kādiem apstākļiem nevar būt cauruļvada piederums.Advokātu birojs atzinumā premjeram norāda, ka Latvijai iespējams celt īpašuma prasību, lai tiktu atzītas tās īpašumtiesība uz cauruļvadā esošo naftu, jo valsts to nekad nav nodevusi privatizācijai. Latvijas valsts joprojām nav pieteikusi pretenzijas uz cauruļvadā esošo naftu.Turklāt pamatojot, ka strīdus nafta ir Latvijas valsts īpašums, naftas pārvietošana no cauruļvada uz rezervuāru ir krimināli sodāma darbība.Advokātu birojs arī vērš uzmanību, ka likums Par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu nosaka, ka valsts manta izmantojama likumīgi un atbilstoši iedzīvotāju interesēm, tās izšķērdēšana un nelietderīga izmantošana ir novēršama, tādēļ, pastāvot pamatotām aizdomām, ka prettiesiski tiek atsavināta valsts īpašumā esoša nafta, valsts institūcijām ir pienākums nekavējoties rīkoties savas kompetences ietvaros.Jau vēstīts, ka Ventspils mērs Aivars Lembergs ierosinājis valdībai atsavināt publiskā izsolē Latvijai piederošo naftu, kas atrodas cauruļvada posmā Polocka – Ventspils, un iegūtos ieņēmumus aptuveni 70 miljonu apmērā ieskaitīt budžetā. Par iespējām pārdot naftu viedoklis būs jāizsaka Tieslietu ministrijai.Savukārt Baltkrievija uzskata, ka nafta pieder viņiem, ko apliecinot uzņēmuma _Družba_ aktīvu sadalīšanas akts, kas parakstīts 1992.gada 25.februārī, un citi dokumenti, vēsta laikraksts _Diena_.“Laika gaitā tehniskās naftas piederības jautājums ir apstiprināts vairākkārt. Lūk, vienošanās par cauruļvadu izmantošanu Baltkrievijas, Lietuvas, un Latvijas teritorijās. Te ir visu triju valstu naftas transportēšanas uzņēmumu vadītāju paraksti uz 2000. gada dokumenta, kas apliecina, ka tehniskā nafta ir Novopolockas uzņēmuma _Družba_ īpašums. Es jums parādīju tikai divus būtiskus dokumentus, bet dokumentu šajā jautājumā ir vairāk, nekā vajag”, intervijā laikrakstam _Diena_ norāda Baltkrievijas vēstniecības Latvijā ekonomikas padomnieks Igors Nazaruks, Tādēļ Baltkrievijas uzņēmums vērsies tiesā pret SIA _LatRosTrans_, jo tā bija uzsākusi nelikumīgu šīs naftas nosūknēšanu nolūkā to pārdot.Tikmēr portāls _Delfi_ publicējis SIA _LatRosTrans_ uzdevumā 2009.gada martā sastādīto atzinumu "par naftas apjoma tiesisko statusu", kurā atzītas _LatRosTrans_ īpašumtiesības uz naftu, jo nafta "pareizi tiesiski tika un tiek uzskatīta par tā uzņēmuma, kas ekspluatē cauruļvadu un kura īpašumā cauruļvads atrodas, mantu".Naftas cauruļvada kopējais garums Latvijā ir apmēram 334 kilometri, un tajā esošās naftas daudzums ir apmēram 140 tūkstoši tonnu. Vadoties no pasaules vidējām naftas cenām, šāda naftas apjoma vērtība ir aptuveni no 120 līdz 150 miljoniem ASV dolāru jeb aptuveni 70 miljoni latu.
Advokātu birojs: nafta cauruļvadā ir Latvijas īpašums. Par savu uzskata arī baltkrievi un LatRosTrans
Atbilstoši starptautiskajiem un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem, nafta nevar tikt uzskatīta par cauruļvada sastāvdaļu, bet, ņemot vērā, ka privatizācijas procesā nafta nav nodota privatizācijai, tā ir Latvijas Republikas īpašums, liecina portāla Diena.lv rīcībā esošais advokātu biroja Zelmenis&Liberte atzinums.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.