“Jautājums par vēlēšanu iecirkņu adresēm un darba laikiem ir galvenais, ko parasti vaicā, jo, piemēram, tautas nobalsošanas laikā par Satversmes grozījumiem šo jautājumu uzdeva 82% visu zvanītāju,” skaidro CVK pārstāve Kristīne Bērziņa. Viņa min, ka parasti citi biežāk uzdotie jautājumi ir - kā pieteikt balsošanu mājās, kuri iecirkņi pieejami vēlētājiem ar kustību traucējumiem un kā var nobalsot ārvalstīs.
K.Bērziņa uzskata, ka pagaidām vēl pāragri spriest par to, kāda ir vēlētāju interese par referendumu, jo telefons tikai piektdien sācis darboties. Pa šo tālruni var zvanīt visu diennakti un zvanītāju skaits arī pirmās dienas laikā vēl var palielināties. Toties viņa atzīst, ka iepriekš pirms referenduma uz uzziņu telefonu zvanījuši vidēji 56 cilvēki dienā.
K.Bērziņa atgādina, ka informāciju var iegūt arī pašvaldībās. “Uzziņu telefons domāts cilvēkiem, kas vēlas uzzināt, kur un kādā veidā viņiem visērtāk balsot, un kā notiks šī balsošanas procedūra,” teic K. Bērziņa.
Diennakts uzziņas telefons 67049999 darbosies no 8.līdz 24.augustam.