Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) pārstāvis Inguss Treiguts skaidrojis, ka aizkavēšanos varētu radīt vienīgi karšu sagatavju iepirkuma konkursa rezultātu pārsūdzēšana.
Līdz šīm Latvijā vienīgais personu apliecinošais dokuments ir pase, bet pēc eID karšu ieviešanas cilvēks varēs izvēlēties saņemt pasi, karti vai abas, deputātiem skaidrojis PMLP pārstāvis. Pase ir ceļošanas dokuments, bet valsts iekšienē lietošanā ērtāka būtu karte, kas cita starpā kalpos arī kā elektroniskais paraksts.
"Šobrīd, kārtojot nepieciešamās formalitātes vīzu saņemšanai, dažkārt pase ir jānodod vēstniecībā un cilvēks paliek bez personu apliecinoša dokumenta. Kartes ieviešana šo problēmu atrisinās," piemēru, kad karte varētu noderēt, minējis I.Treiguts.
Valsts nodeva par elektronisko identifikācijas karti plānota 10 līdz12 latu robežās. Lai varētu izmatot arī kartes elektroniskā paraksta funkciju, būs jāiegādājas viedkartes lasītājs, kas maksā 7-8 latus. Savukārt datoram nepieciešamo programmatūru varēs lejuplādēt bez maksas.
Daļu no ieviešanai nepieciešamā finansējuma plānots iegūt no Eiropas Savienības fondiem. Lielākās izmaksas veido karšu sagatavju iegāde un elektroniskā paraksta sertifikācija.
Kā vēstīts, saskaņā ar valdībā izlemto eID karšu ieviešanas izmaksas var veidot nepilnus desmit miljonus latu.