"Pagaidām skatoties, kopš iepriekšējās piektdienas slēpto materiālu apjoms ir līdzīgs iepriekšējam gadam," atzina I. Kažoka, turklāt vienos vārtos dominē krievu mediji. Līdzīgi bijis arī pagājušogad, kad aptuveni 70% gadījumu konstatēti tieši krievu medijos.
Tāpat pēc pirmās nedēļas novērots, ka visām lielākajām partijām, izņemot Nacionālo apvienību Visu Latvijai! – Tēvzemei un Brīvībai/LNNK, ir bijušas slēptās reklāmas. "Pagaidām izskatās, ka līderis ir Saskaņas centrs," portālam Diena.lv sacīja Kažoka, piebilstot, ka pirms 10. Saeimas vēlēšanām līdere bija partiju apvienība Par labu Latviju!.
Blogs portālā Politika.lv tiks publicēts sešas dienas nedēļā par iepriekšējās nedēļas attiecīgo dienu. 19. augusta ierakstā apskatīti kopumā 23 aizdomīgi gadījumi, no kuriem par iespējamām slēptajām reklāmām atzīti 16. Monitorētāju uzmanības lokā nonākuši Neatkarīgās Rīta Avīzes, Nra.lv, Mango.delfi.lv, Radio SWH un SWH+, Vesti Segodna, Čas, Radio Baltkom, LTV7 raidījums Zveja un citu mediju materiāli.
Monitoringa veikšanas iemesls ir politiķu, žurnālistu un reklāmas cilvēku stāstītais par 10. Saeimas vēlēšanām, kad ekonomiskās krīzes iespaidā aizvien biežāk medijos parādījušies apmaksāti materiāli, kas nav skaidri apzīmēti kā politiskās reklāmas. Šobrīd šāda rīcība ir aizliegta un par to pat draud kriminālatbildība kā par komerciālu uzpirkšanu, tomēr paļāvības uz to, ka policija vai KNAB spēs šādus gadījumus konstatēt, nav, norādīts blogā.
Monitoringu veic seši cilvēki - trīs monitorētāji iepazīstas ar latviešu materiāliem, trīs analizē krievu mediju materiālus. Monitoringa saturisko pārraugu veic mediju pētniece Anda Rožukalne.
Bloga pieejams ŠEIT.