Ķīlis uzdevis to darīt IZM valsts sekretāra pienākumu izpildītājai Laumai Sīkai.
No VISC sagatavotā dienesta ziņojuma ministrs secinājis, ka pārbaudes darbu sagatavošanas procesā ir nepilnības, pie kuru novēršanas ir steidzami jāstrādā, lai turpmāk netiktu pieļauti pārpratumi un kļūdas valsts centralizētajos eksāmenos.
Par eksāmenu sagatavošanu atbildīgā amatpersona, kas minēta VISC ziņojumā, savu amatu jau ir atstājusi. Tukišs papildināja, ka amatpersona amatu pēc pašas vēlēšanās atstājusi jau šā gada februārī. Viņš atturējās atklāt tās identitāti, norādot, ka dienesta ziņojumam ir ierobežotas pieejamības informācijas statuss.
Ministrs pēc savas iniciatīvas ir apturējis nākamā mācību gada pārbaudes darbu saskaņošanu Ministru kabinetā ar nolūku pārskatīt un padarīt saprātīgāku valsts pārbaudes darbu grafiku, jo uzskata, ka šajā jautājumā liela nozīme ir vecāku viedoklim, tādēļ ir lūdzis vecāku organizāciju pārstāvjiem sagatavot priekšlikumus izmaiņām grafikā.
Kā ziņots, 22.maijā uzdevumu jauktā secība darba burtnīcās un atbilžu lapās centralizētajā angļu valodas eksāmenā 12.klases skolēniem un skolotājiem radīja daudz pārpratumu, kuru dēļ skolēni darbus bija spiesti nodot ar svītrojumiem vai pārrakstīt jaunā veidlapā, iekavējot citiem uzdevumiem atvēlēto laiku.
Kā ziņots, iepriekš Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāja Ina Druviete (V) rosināja VISC vadītāju Vasiļevski izvērtēt VISC Valsts pārbaudījumu sagatavošanas nodaļas Valsts pārbaudījumu departamenta direktores Ingrīdas Kamarūtes atbilstību amatam.
Druviete apgalvoja, ka viņa pērn ir bijusi lieciniece Kamarūtes "neiedomājamajai augstprātībai" pret novadu izglītības pārvalžu vadītājiem un skolu direktoriem, kuri Kamarūtei iesnieguši priekšlikumus centralizēto eksāmenu sistēmas uzlabošanai. Druvietei bija šaubas, vai Kamarūte tajos ir ieskatījusies un tie ir apspriesti. "Tieši skolotāji-praktiķi taču vislabāk zina, kas notiek eksāmenos," uzsvēra Druviete.
Politiķe stāstīja, ka komisija ir saņēmusi vairākas vēstules un telefona zvanus, kuros skolu direktori esot sūdzējušies tieši par Kamarūtes atbildēm, ko saņēmuši, zvanot uz VISC, lai vaicātu padomu par angļu valodas eksāmena uzdevumu jaukto secību darba burtnīcās un atbilžu lapās. Druviete uzskata, ja atbildīgā amatpersona nemainīs savu attieksmi, tad nekas nemainīsies un katru pavasari skolēniem, skolotājiem un vecākiem eksāmenos nāksies saskarties ar vienām un tām pašām problēmām.
Skaidrojot, kādēļ angļu valodas eksāmenā vidusskolēniem bija mainīta uzdevumu secība, kas daudziem skolēniem radīja pārpratumus, pārrakstot atbildes no darba burtnīcas atbilžu lapās, Kamarūte skaidroja, ka uzdevumu secība bija mainīta apzināti, lai skolēniem būtu iespēja visu uzdevumu izlasīt vienā lappusē, jo pretējā gadījumā būtu darba burtnīcās jāievieto 41 000 baltu lappušu. Savukārt uzdevumu secību nav drīkstēts mainīt tādēļ, lai skolēni lieki netērētu laiku trešajam uzdevumam, kas ir grūtākas pakāpes nekā otrais.