"Tādā gadījumā atbildība par notikušo gulstas uz dežurantēm, kuras nemācēja atrisināt vienkāršu rēbusu – kā pa vienām sliedēm izvest trīs vilcienu sastāvus," secina laikraksts.__
Neatkarīgās avots, kas lieliski pārzina avārijas apstākļus, secina, ka
lielāko kļūdu pieļāvusi Ventspils 2 dežurante, jauna darbiniece, kura
strādājusi tikai piekto maiņu. "Zīmīga sakritība – tieši liktenīgajā
rītā kolēģi pārsprieduši, ka meitenei uzticēta pieredzei neatbilstoši
liela atbildība. Tagad vilcienu mašīnisti kurnot, ka atteiksies braukt,
ja pēc visa notikušā viņa atgriezīsies darbā," raksta Neatkarīgā.
Stacijā Ventspils 2 ir pieci sliežu ceļi, taču torīt pirms deviņiem brīvs bija tikai viens no tiem. Ventspils naftas dežurante pieprasīja izlaist cauri viņas vilcienu (par nepareizas plānošanas radītām atkāpēm no grafika draud nepatikšanas). Kolēģe no Ventspils 2 atbildējusi, ka viņai tad nebūs kur likt no Elkšķenes ienākošo sastāvu. Otra kaut ko dusmīgi atburkšķējusi un nometusi klausuli. Visticamākais, tieši šajā brīdī Ventspils 2 dežurante pieļāva liktenīgo kļūdu un, maldīgi domājot, ka Ventspils naftas sastāvs jau ir palaists, no Elkšķenes nākošajam pārveda pārmijas uz otro ceļu, taču uz tā viens sastāvs jau bija apturēts. Sadursme bija neizbēgama.
Neatkarīgās avots skaidro, ka biezās miglas dēļ cisternas, kas stāvēja
priekšā uz tām pašām sliedēm, mašīnists varēja pamanīt labi ja kādas
desmit sekundes pirms sadursmes. Kamēr sapratis, kas notiek, viņš
acīmredzot nav pat paguvis aizskriet līdz kabīnes durvīm. "Dežurante savu kļūdu sapratusi par vēlu. Pēc sprādziena viņai
iestājies tāds šoks, ka pat ugunsdzēsības vilcienam nav devusi zaļo
gaismu...," vēsta laikraksts.