Lidosta no trim pretendentiem — pieredzējušā vācu Hochtief AirPort GmbH, AERIX Consortium (Izraēlas kompānijas kopā ar Venēcijas lidostu) un TAV/Skonto — martā izvēlējās sākt sarunas ar pēdējo, kas sola piesaistīt 250— 300 miljonus eiro. Vasarā būtu jāsāk jaunā termināļa būve, kura ietilpība būtu 15 miljoni pasažieru. Tas sāktu darboties 2012.gadā. Otrajā kārtā tiktu nojaukts pašreizējais terminālis un uzbūvēts cits ar 25 miljonu pasažieru ietilpību. Pērn lidostu izmantoja 3,7 miljoni pasažieru, un šī gada pieauguma prognoze ir 10% uz tranzīta pasažieru rēķina.
Pēc K.Gerharda teiktā, sarunā ar lidostas un nacionālās lidsabiedrības vadītājiem viņam radies iespaids, ka "viņiem ir pārliecība par 10— 15 miljoniem, bet par 30 miljoniem es tādu neredzēju". Tādēļ esot jāveido nevis gigantiski plāni, bet piemēroti 10—15 miljoniem pasažieru. Nevarot būt runas arī par uzceltā termināļa izīrēšanu uz investora prasītajiem 99 gadiem, jo topošais Privātās un publiskās partnerības likums neļauj vairāk kā 30.
Iepriekšējais ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC) pirmspēdējā Ivara Godmaņa valdības sēdē, uz kuru atrāva steigšus pabeigtā konkursa uzvarētājus, sacīja, ka daļu attiecība jaunajā uzņēmumā varētu būt 10% lidostai un 90% TAV. Jaunais satiksmes ministrs uzstāj, ka jāapsver, vai lidostai vispār jāiesaistās kā partnerim kopuzņēmumā vai pietiktu ar to, ka tā vienīgi izīrē zemi, bet jauno termināli būvē investors kopā ar airBaltic. Tas šķietot loģiskākais modelis.