Automašīnu nodeva tiks noteikta nevis pēc dzinēja tilpuma, kā iepriekš diskutēts, bet gan pēc automašīnas pilnas masas.
No jaunās nodevu aprēķina tabulas izriet, ka lielākie maksājumi būs ekskluzīvo spēkratu īpašniekiem, jo tie parasti pēc masas ir smagāki, teica A. Lukstiņš, tomēr nevienam nodeva netiks palielināta vairāk kā divas reizes. Viņš arī noliedza, ka ar no nodevas varētu izvairīties, tehnisko apskati izejot vēl šogad un līdz ar to maksājot pēc vecā cenrāža.
No likuma grozījumiem izriet, ka no nākamā gada vieglajiem automobiļiem atbilstoši to pilnai masai nodeva plānota šādā apmērā: līdz 1500 kg – 24 lati, no 1501 kg līdz 1800 kg – 48 lati, no 1801 kg līdz 2100 kg – 75 lati, no 2101 kg līdz 2600 kg – 90 lati, no 2601 kg līdz 3500 kg – 110 lati, vairāk par 3500 kg – 150 lati.
Ikgadējās nodevas likme autobusiem un kravas transportlīdzekļiem netiek mainīta, tā paliek līdzšinējā apmērā. Nodeva nebūs jāmaksā par transportlīdzekļiem, kuriem reģistrēts vēsturiskā spēkrata statuss.
Turpmāk nodeva būs jāmaksā katru gadu neatkarīgi no tā, vai transportlīdzeklim tiks veikta valsts tehniskā apskate vai ne, ziņo BNS. A.Lukstiņš arī uzsvēra, ka transportlīdzekļu vadītājiem nebūs iespējams izvairīties no palielinātās nodevas, piemēram, pirms laika - jau šogad decembrī - izejot tehnisko apskati. "Tagad ir izveidota sistēma, kas to izslēdz," piebilda CSDD direktors.