Jau ziņots, ka LTV iecerējusi pārmaiņas savā programmā, visticamāk, nākamā gada vidū vai otrajā pusē testa režīmā sākot jauna kanāla LTV Kultūra darbību. Tas savukārt aktualizēja jautājumu par to, kāda būs pagaidām LTV 1.kanālā demonstrēto kultūras raidījumu nākotne, kur viens no atslēgas punktiem ir 100 g kultūras. Tā projekta vadītāja Ieva Rozentāle stāsta, ka raidījums esot oficiāli pasūtīts nākamajam gadam, taču tam esot palielināts sasniedzamās auditorijas slieksnis. LTV ģenerāldirektora vietnieks Arnis Kuprišs apstiprina, ka LTV ir plāns raidījumu ar laiku pārcelt uz jauno kanālu kā vienu no tā centrālajiem raidījumiem. Taču tas notikšot tad, kad LTV Kultūra jau darbošoties kā pilnasinīgs kanāls, kas nākamgad tā vēl varētu nebūt. Savukārt, kā jau ziņots, LTV 1.kanālā paliktu iknedēļas kultūras raidījums, par kura formātu un veidotājiem LTV vadība vēl nav informējusi, kā arī ikdienas kultūras ziņu izlaidumi. LTV vadība jauno kanālu jau publiski dēvējusi par nišas kanālu, kura saturs tikšot pārraidīts kabeļtelevīzijā un līdz ar to būšot sasniedzams apmēram 70% iedzīvotāju. Šonedēļ pabeigtā 100 g kultūras auditorijas pētījuma iniciators sociālantropologs Roberts Ķīlis norāda — tā rezultāti liecina, ka 100 g kultūras auditorija nav "nišas auditorija", turklāt teju 40% skatītāju dzīvojot laukos, kur varētu būt apgrūtināta LTV 3.kanāla sasniedzamība. Pēdējo divu gadu dati liecinot, ka 100 g kultūras auditorija ir stabila un pat nedaudz pieaugusi. Kopumā raidījumu šogad esot skatījušies apmēram 750 tūkstošu Latvijas iedzīvotāju, savukārt nedēļā raidījuma skatītāju loks esot apmēram 180 tūkstošu. "Tas matemātiski ir savietojams arī ar reitingu ciparu 40—50 tūkstošu dienā, bet spilgtāk parāda plašo aptvērumu," komentē R.Ķīlis. A.Kuprišs stāsta, ka LTV sekojot līdzi operatīvajiem datiem par raidījuma auditoriju, taču pieļauj, ka, lemjot par 100 g kultūras nākotni, varētu tikt izmantoti arī jaunā pētījuma rezultāti. Veikt pētījumu R.Ķīli esot iniciējuši Nacionālās radio un televīzijas padomes priekšsēža Ābrama Kleckina izteikumi par to, ka LTV ir divas kultūras raidījumu auditorijas — cilvēki, kurus nopietni interesē kultūra, un nosacīti "vienkāršie" skatītāji. Jau iepriekš Ā.Kleckins Dienai paudis, ka raidījums 100 g kultūras pilnvērtīgi neuzrunā nevienu no šīm auditorijām. R.Ķīlis uzskata, ka raidījuma auditorijas pētījums apliecinot, ka Ā.Kleckina izteikumi "balstīti uz nepareiziem pieņēmumiem" — pētījums rāda, ka raidījumu skatās dažāda auditorija. Ā.Kleckins gan pagaidām no saviem vārdiem neatkāpjas, taču apsola, ka iepazīšoties ar R.Ķīļa pētījumu.
Pētījums: 100 g kultūras nav domāti šaurai auditorijai
Latvijas iedzīvotājs, kurš ir nedaudz izglītotāks par "vidējo" un, visticamāk, dzīvo laukos. Tāds Latvijas televīzijas (LTV) raidījuma 100 g kultūras tipiskākais skatītājs atklājas Analītisko pētījumu stratēģiju laboratorijas veiktajā pētījumā par tā auditoriju. Raidījums 100 g kultūras ir LTV pārmaiņu kontekstā līdz šim visbiežāk apspriestais raidījums, un pētījuma rezultāti tā iniciatoram sociālantropologam Robertam Ķīlim ļāvuši secināt, ka ir nepamatots uzskats, ka 100 g kultūras būtu jāpārceļ no LTV galvenā — LTV1 — kanāla uz plānoto jauno LTV kanālu, jo raidījumu neskatās tikai neliela auditorija.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.