Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 7. novembris
Lotārs, Helma

Vai skolēniem jāmācās ilgāk?

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Vilis
V
Vienāds rezultāts būs kā mācību gada pagarināšanai, tā saīsināšanai, jo lielais vairums skolēnu vienkārši nemācās. Vājš arguments PRET pagarināšanu būtu tas, ka mums ir pārāk maz saules un gaismas, kas tomēr jāizbauda vasarā.
VVV
V
Jūsu komentārs ir ļoti daiļrunīgs un pilnīgi aiztaupa man pūles kaut vēl piebilst. Cita lieta, ka Jūsu pusē, līdzīgi kā Jūs domā daudzi... un ir pilnīgā pārliecībā par sevi kā "PASŪTĪTĀJIEM". Tikai, ja Jums/jums būtu taisnība, tad vispār te tādai diskusijai, problēmām nebūtu iespēja izcelties.
sii
s
Tak kjeraties beidzot klaat taam sasodiitajaam programmaam!!! Tajaas ir tik daudz lieka balasta, ka maaciibu vielu pilniibaa nav iespeejams apguut pat vispaar bez briivlaikiem maacoties.
guga
g
Var jau ar neasu cirvi cirst mežu ilgiu, ilgi, bet cik daudz izdosies nocirst. Vai kvantitāte šajā gadijumā pāraugs kvalitātē. Mācīšanās problēmas sakņojas nepilnīgajā metodikā, skolotāju profesionalitātē, skolas atbalsta personāla rīcībspējā, vecāku attieksmē, sabiedrībā pastāvošajās vērtībās. Labāk būtu diskutējuši par kādu no izglītības kvalitātes problēmām - piem. skolotāju kvalifikāciju. Bet šis jautājums - par mācību gada pagarinājumu šobrīd - pilnīgi garām.
HaHa
H
"skolēnu vasaras brīvlaika samazināšana varētu mazināt nesekmību" būs tieši otrādi.
ome
o
Nevajag pagarināt mācību gadu.Neatņemat bērniem to, kas pienākas bērnībā.Jau no gada vecuma viņi tiek izstumti svešos ļaudīs.Māmiņām jāstrādā.Padomājat, lai bērniem nav jānēsā kā ar akmeņiem piekrautās somas.Pajautājat mediķiem, kāda ir šo bērnu kaulu sistēma un kāda tā būs nākotnē.Viss ir svarīgs - laiks,nauda. Bet kur paliek cilvēkbērns?Skumji bērniņ, tevi nemīl augstie onkuļi un tantes.
d'Andris
d
to ES BLIN! 7 argumenti, kāpēc nestrādāt! Izcili!!! Un šitādas vēsmas laika no augšas līdz lejai. Bet es brīnijos, kāpēc man bērnam mājas darbu paliek arvien mazāk. Izrādās, lai skolotāji nepārstrādātos. Ziniet ko, noņemiet to obligāto izglītības prasību, pielieciet atestāciju. Tad paskatīsimies, cik skolotāju trūks! Es, bērna tēvs, esmu pasūtītājs, nevis IZM ierēdnis vai skolotājs. Kam prasīja, kad ieviesa visstulbāko eksperimentu - 12.klases? to VVV Cik tad tev bērnu skolnieku? Man nevajag ērtības, man vajag, lai bērns skolā mācās! 12 gadu bumbulēšanas vietā es gribu 11. Tā ir līdzekļu EKONOMIJA, nevis izšķērdēšana!!!
VVV
V
Bezgala skumji ir lasīt to visu kas te ir. Jo lielāka amatpersona ju skumjāk. ... Ar šādiem uzskatiem, vērtējumiem, domāšanas veidu ja pieiet jautājumam, tad vislabākais būtu atstāt visu kā ir. (Lai ar cik bēdīga būtu mūsu māja, nejauc to, ja nav nekas ko vietā likt.) ... Visticamāk, ka izmaiņas (pagarināt) ar laiku tomēr tiks veiktas. Tagad tam traucē finansu trūkums (paldies Dievam). Un izmaiņas tiks veiktas ne jau tāpēc ka tā vajag, ka tā ir labāk bērnam, izglītības procesam, bet gan tāpēc, ka dzīvojam laikmetā, kad par savu Dievu esam iecēluši ĒRTĪBAS. Ērtība s stādot augstāk par Visu pārējo. (Un tas, ka to tā nemaz tik viegli nespējam saskatīt, ir jau citas dabas jautājums, jo "skrienot pakaļ Liepājas vilcienam nav iespējams tikt uz Daugavpili". Un tā arī mums ir galvenokārt tikai NEĒRTĪBAS... ). Šinī gadījumā CERU, ka finansu krīze būs ilgstoša un vecāku spiedienam pakļauties neizdosies. Bet, ja tomēr gribam tam pakļauties, tad vajag visu skatīt tieši un kopumā. PIemēram: - bērni pēc piedzimšanas nododami (varētu sākotnēji būtu neobligāti) speciālos ... un tā līdz pilngadībai... - ... sarakstu turpiniet paši. Bet tā taču ir jauki, jo tad viņus audzinās licenzēti speciālisti... Un vecāki varēs netraucēti veidot savu karjeru. Protams būtu jāatļauj ciemoties (var parādīties instinkti kā tāds baigs atavisms), tam īpaši bēni būtu jāsagatavo... nu jūs jau zinat. Bet vispār vai vēl labāk nebūtu, ja arī iznēsāt un dzemdēt nevajadzētu. Galu galā tā taču ir liela dzimumu nelīdztiesība (kur skatās attiecīgās iestādes, organizācijas..?!), bet to es iesaku atstāt kā otro etapu. Jo, manuprāt, šis otrais epats nemaz nebūs vajadzīgs. --- Ar to es nekādi nesaku, ka nav problēmas par bērnu nodarbinātību, uzraudzību vasarā, brīrvlaikos vispār un tml.. Bet šeit (un ne tikai) izteiktie viedokļi dod pārliecību, ka ejam uz nekurieni. --- Interesanti kāpēc gan Kohvas kundze neredz izeju tādai skolai-iestādei, kur bērns būtu no rīta līdz vakaram; un vajadzības gadījumā arī no vakara līdz rītam. (Piekrītu viņai, ka mācību gadu nevajag pagarināt).
juno
j
Manuprāt, vasaras brīvlaika garumam nav un nevar būt noteicošā nozīme izglītības kvalitātē. :) Kaut kāpēc Somijā, kur skolas vasaras brīvlaiks ir gandrīz tāds pats, kā pie mums, skolēnu rezultāti ir vieni no vislabākajiem pasaulē. Galvenais iemesls, kādēļ tiešām varbūt ir vērts pārdomāt mācību gada pagarinājumu, tik tiešām ir tas, ka daudziem vecākiem vasarā rada problēmas atvašu pieskatīšana un nodarbināšana. Taču jājautā, vai tiešām tad vajag pagarināt mācību gadu kā tādu. Varbut drīzāk ir jēga izveidot, teiksim, jūnijā un augustā pieejama "nometnes" vai kaut ko tamlīdzīgu skolās -- iespēju bērniem konsturktīvi pavadīt laiku -- ekskursijas, dažādas aktivitātes, sports, kaut kas līdzīgs projektu nedēļai u.t.t., jo kurš gan gribēs, siltai saulītei spīdot, mācīties. Protams, ka tam būtu vajadzīgs nopietns papildu finansējums, un nebūt ne visi skolotāji uz to būtu ar mieru. Pie tam, tas drīzāk būtu aktuāli mazākiem skolēniem. Skolu pabeidzu pirms 5 gadiem, tā ka process vēl ir skaidrā atmiņā, un runas par skolnieku pārslodzi, manuprāt, ir pilnīgas muļķības. Ja grib celt izglītības kvalitāti -- varbūt ir vērts mēģināt panākt, ka "mācīties ir forši"? Kultivēt attieksmi, ka "labi mācīties un atbildīgi izturēties pret savu nākotni ir modē"?
Com
C
Patiesībā man būtu milzīgs pārsteigums, ja ideju par mācību gada pagarināšanu atbalstītu bērn un, galvenais, pedagogi. Nu padomājiet, ja jums būtu 3 mēnešu apmaksāts atvaļinājums, vai jūs gribētu to saīsināt? Nē, jūs minētu tādus "argumentus" kā "daudzu ģimeņu materiālie apstākļi ir tādi, ka bērniem jāstrādā jau no pirmajām jūnija dienām un garāks mācību gads tiešām radītu zināmu robu ģimenes budžetā".
Aija
A
Nevienā argumentā nedzirdu uz skolēnu un izglītības kvalitāti vērstu pamatojumu. Atkal ir nauda,soc.apstākļi, nodarbinātība u.c.Pieaugušo runas, no kurām atkal plānotas reformētas izglītības tradīcijas, neskarot galveno ieguvēju vai zaudētāju -bērnu. Kāpēc nerunā par to, ka neracionāli tiek izmantots jau esošais mācību gads,kad maijs praktiski ir norakstāms, jo eksāmenu sesija traucē normālu pārējo klašu darbu, kad zaudē kontaktstundas, dažādu iemeslu dēļ atraujot skolotāju no darba.
eh
e
Argumenti, protams, aizraujoši. Var vēl desmitiem tādus izdomāt, tikai nav saprotams kā ārzemēs lielākoties bērni ir veselīgāki, sportiskāki, bet brīvlaiks, - knapi mēnesis. Un interesanti, ka lielākoties visos Pizza testors uzrāda labākus rezultātus. Sevišķi labs ir 4. arguments, tā sakot, "tāpat nekādas jēgas no tās skolas nav" :)) Ir nevis jāmuld kaut kādi pseidoargumenti, bet jāskatās kā ir citās valstīs, kur starptautisko testu rezultāti ir labāki, kādas tur ir slodzes un vai tiek uzskatīts, ka pārslodze kavē attīstību... Un kur ir tās valstis, kurām ir gari brīvlaiki (ja pareizi atceros, no R-Eiropas valstīm tikai Spānijā bija Latvijas tipa garais brīvlaiks).
WALA
W
Patreiz mācību gada pagarināšānai dzirdu vienīgi k-kādas atrunas, nevis sakarīgus argumentus. Tas viss par ko runā absolūti nerada sajūtu ka k-kā uzlabos mācību procesu, paaugstināš zināšanu līmeni utt.. Un skolotājus spiest vēl vairāk strādāt - ka nesanāk kā Zviedriem, ka skolotāji kuriem bija interesanti un kuri arī padarīja mācību procesu intersantu nereti "aiztinās" uz privāto biznesu vai augstskolām, tiklīdz sāk nopietnāķ uz prikstiem skatīties budžeta līdzekļu ekonomijas dēļ.
ES
E
Šo jautājumu pētīja un par to diskutēja jau 1991.gadā, kad izstrādāja pirmo pēc neatkarības atjaunotās Latvijas izglītības likumu. Turpmākā laikā atkārtoti par to notika diskusija pirms deviņiem gadiem un bija visai vienota nostāja - nē mācību gada pagarinājumam. Pamats: 1. ne visās ģimenēs bērni saņem apmierinošu pārtiku, kas rada veselības problēmas; 2. kritisks ir bērnu veselības stāvoklis, to apliecina mediķu pētījumi - bērni ir noguruši, stresaini; 3. skolotāji ir noguruši strādājot vairākas slodzes; 4. skolās bieži vien nav mūsdienīga materiālā bāze, bērniem mācīties nav interesanti, nav ekspermentēšana, situāciju analīze, nav zināšanu saistība ar zinātni un praksi; 5. ierobežotas ir iespējas nodarboties ar sportu, kas varētu dot atslodzi mācību procesam; 6. ģimenēm nepieciešams vecāko bērnu līdzdalība mājsaimniecībā un arī vasarā strādāt, lai nopelnītu līdzekļus mācībām, atpūtai, citiem pasākumiem (dzīve prasa vairāk nekā zināt, vēl nepieciešams redzēt, izprast , domāt, līdzdarboties un veidoties kā sabiedrības pārstāvim); 7. IZM ideja ir vairāk virzīta uz budžeta līdzekļu ekonomiju - lūk skolotājs vasarā nestrādā, bet saņem algu. Pagarinot mācību laiku un pārejot uz 11- gadīgu izglītību, skolotājs strādās intensīvāk, varbūt varēs ieviest 40 stundu darba nedēļu, līdzīgi kā ražošanā. Šo pret ir vairāk nekā par, tomēr jāatceras, ka izglītībā pēdējos 15 gados bijuši ļoti daudzi ekspermenti, kuri nav devuši efektīvu rezultātu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas