"Šī sistēma tiek ieviesta, lai uzlabotu iedzīvotāju iespējas norēķināties ar valsti un līdz ar to veicinātu valsts budžeta ieņēmumu paātrināšanos. Privātpersonām tā paredz ērtākus un lētākus norēķinus. Šādas sistēmas ieviešana ir sākums arī citiem šādiem bezskaidras naudas norēķiniem," norāda finanšu ministrs Atis Slakteris (TP).
Izstrādātais risinājums paredz arī to, ka, norēķinoties ar VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro un American Express maksājumu kartēm, nebūs jāmaksā komisijas maksa par naudas pārvedumu, kas privātpersonām ievērojami samazinās izmaksas norēķinos ar valsts budžetu. Turklāt komisijas maksa netiks ieturēta no darījuma, bet tiks segta no valsts budžeta līdzekļiem, pamatojoties uz sadarbības bankas izrakstīto rēķinu.
Lai īstenotu šo procedūru atbilstoši izstrādātajam risinājumam, noskaidroti sadarbības partneri, kas nodrošinās pakalpojumu – AS "SEB banka" un AS "Parex banka". Noslēgtie sadarbības līgumi paredz, ka visas izmaksas maksājumu karšu pieņemšanas risinājuma izstrādei un karšu pieņemšanas termināļu iegādei segs bankas. Līdz ar to vienīgās izmaksas no valsts budžeta būs komisijas procentu maksas par veiktajiem darījumiem un izmaksas termināļu komunikāciju līniju nodrošināšanai.
FM rosina noteikt 2009. gada 31.decembri par galīgo termiņu pakalpojuma ieviešanai budžeta iestādēs. Savukārt jau šā gada oktobrī paredzēts uzsākt pakalpojuma nodrošināšanu pilotprojekta veidā Valsts zemes dienesta Lielrīgas reģionālās nodaļas Jūrmalas un Ogres birojā.