Šobrīd katra pašvaldība nosaka savu kārtību, un tās savstarpēji būtiski atšķiras - līdz pat četrām reizēm atšķiras iesniedzamo dokumentu skaits un līdz sešām reizēm procedūru skaits, kas jāveic, saskaņojot reklāmas izvietošanu. Līdzšinējā kārtība ir haotiska un lieki apgrūtina uzņēmējus, iepriekš atbildīgajai komisijai skaidroja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvji.Saeimas deputāti atbalstīja nosacījumu, ka arī turpmāk pašvaldības saistošajos noteikumos varēs noteikt ierobežojumus reklāmas izmēriem, veidiem, gaismas un skaņas efektiem, lai tie atbilstu videi un konkrētās vietas arhitektūrai. Pašvaldības arī būs tiesīgas noteiktās vietās aizliegt kādas konkrētas preces vai pakalpojuma reklāmu.Jaunā kārtība stāsies spēkā 2012.gada 1.janvārī.
Visā valstī būs vienota kārtība reklāmu izvietošanai
Saeima ceturtdien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Reklāmas likumā, nosakot, ka no 2012.gada visā valstī reklāmu izvietošanai būs vienota kārtība.Turpmāk Ministru kabinets noteiks kārtību, kādā saskaņojama reklāmas izvietošana publiskās vietās un arī vietās, kas vērstas pret publisko vietu. Reklāmas izvietošanai joprojām būs jāsaņem attiecīgās pašvaldības vai tās noteiktās institūcijas atļauja, kas varēs saturēt konkrētas pašvaldības specifiskas prasības.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.