Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Visaktīvāk Facebook turpina reklamēties Saskaņa un Jaunā Vienotība

Pagājušajā nedēļā potenciālos vēlētājus ar apmaksātām reklāmām sociālajā tīklā Facebook visaktīvāk uzrunāja partija Saskaņa un Jaunā Vienotība - abas šī topa augšgalā ir jau vairākas nedēļas, liecina Baltijas Pētnieciskās žurnālistikas centra Re:Baltica apkopotās un analizētās politiskās reklāmas.

Pagājušajā nedēļā Saskaņa sociālajā tīklā publicējusi 64 reklāmas. Reklamēšanās veids palicis nemainīgs - vizuāli līdzīgās reklāmas ievieto gan kandidāti individuāli, no tiem visvairāk nekandidējošais Nils Ušakovs, gan partijas profils, kas dublē kandidātu reklāmas. Aktīvi tiek reklamētas tikšanās ar iedzīvotājiem. Kā ierasts, vairums reklāmu ir gan latviešu, gan krievu valodā, daļa no tām - tikai krieviski. Vairums mērķētas uz atsevišķās pilsētās, īpaši Rīgā, dzīvojošajiem, daļa - uz krievvalodīgajiem.

Joprojām daudz reklāmu liek Jaunajā Vienotība - šoreiz nedēļas laikā 41. Vairums ir no partijas profila liktas reklāmas gan ar atsevišķiem kandidātiem, gan ar līdzīgu sfēru kandidātiem, gan kandidāti kopā ar Valdi Dombrovski. Lielākā daļa reklāmu mērķētas uz cilvēkiem, kas apmeklējuši partijas lapas vai viņu interneta vietnes, vēl daļa - uz atsevišķu pilsētu iedzīvotājiem. Tāpat daļa reklāmu mērķētas uz latviešu valodā komunicējošajiem.

Trešā aktīvākā sevis reklamētāja bijusi partija Progresīvie ar 30 reklāmām. Īpaši daudz ir vēstījumu par nostāju invaliditātes politikas, veselības un vides jautājumos. Kā ierasts, liela daļa reklāmu mērķētas uz konkrētām iedzīvotāju grupām - sievietēm, dabas aizsardzībā, NVO un sociālajos jautājumos ieinteresētajiem.

Tikmēr nacionālā apvienība Visu Latvijai!-Tēvzemei un brīvībai/LNNK" publicējusi 25 reklāmas, kuru saturs arī ir ļoti dažāds. Īpaši daudz ir individuālu reklāmu gan no kandidātu lapām, gan partijas. Tajās minēts konkrētu cilvēku paveiktais vai norādīts īss biogrāfisks apraksts. Partija izmanto arī video, lai vēstītu par aktualitātēm vai tās plāniem. Teju visas reklāmas mērķētas uz kandidāta vēlēšanu apgabala pilsētām, bet daļa arī uz tiem, kurus interesē politika vai latviešu valoda.

Zaļo un zemnieku savienības redzama 17 reklāmās. Vairums, kā ierasts, ir atsevišķu kandidātu reklāmas, kur atkal īpaši aktīva ir finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola un aizsardzības ministrs Raimonds Bergmanis. Finanšu ministre uzskaita līdz šim paveikto valdībā un turpmākos darbus, piemēram, bezdeficīta un bezparāda budžetu. Reklāmas pamatā tēmētas uz kandidāta vēlēšanu apgabala iedzīvotājiem.

Partiju apvienība Attīstībai/Par! publicējusi13 reklāmas. Piemēram, sniegta informāciju par tikšanos ar velētājiem, ievietotas kandidātu video uzrunas un fragmenti no diskusijām televīzijā. Teju visas reklāmas mērķētas uz konkrēta vēlēšanu apgabala pilsētām, bet vēl daļa tikai uz cilvēkiem, kas līdzīgi pašreizējiem sekotājiem.

Arī vairums no 11 KPV LV publicētajām reklāmām mērķētas uz konkrēta vēlēšanu apgabala iedzīvotājiem. Pārsvarā sevi reklamē atsevišķi partijas kandidāti, aicinot balsot par savu partiju vai stāstot par kādu problēmu, piemēram, par latviešu un krievu attiecībām.

Tikpat daudz apmaksātu reklāmu Facebook ir Latvijas Reģionu apvienībai. Tās vēsta gan par līdz šim Saeimā izdarīto, piemēram, grozījumiem iepirkumu veikšanā, gan par iesāktajiem darbiem, piemēram, ciņu pret ātrajiem kredītiem. Kandidāta Andreja Ņilova reklāma ievietota tikai krievu valodā. Vairums reklāmu īpaši mērķētas netiek.

Jaunās konservatīvās partijas desmit publicētās reklāmas pamatā mērķētas uz noteiktām vēlēšanu apgabalu pilsētām, lielākoties, Rīgu. To saturā viens no uzsvariem ir cīņa pret korupciju, tai skaitā solījumi neapstāties un atskats uz partijas biedru Jutas Strīķes un Jura Juraša līdz šim paveikto. JKP arī sola cīnīties ar obligātās iepirkuma komponentes (OIK) sistēmu, kas ļaušot ietaupīt līdz pat trīs miljardiem, kā arī vaino vadošo koalīciju ideju zagšanā.

Piecas reklāmas ievietojusi apvienība LSDSP/KDS/GKL - pārsvarā dominē informācija par partiju diskusijām vai biedru sarunām presē. Vienā no reklāmām aicina samazināt deputātu skaitu Saeimā un ieviest divu termiņu limitu. Reklāmas, kā ierasts, tēmētas uz uzņēmējdarbībā ieinteresētiem cilvēkiem.

Partija No sirds Latvijai publicējusi četras reklāmas. Tajās tiek salīdzināta Latvija un Malta, solījums neaplikt pensiju ar nodokļiem, kā arī ir skaidrojošs video par partijas vadītāju Ingunu Sudrabu un oligarhu lietu. Visas reklāmas mērķētas uz cilvēkiem vecumā virs 25 gadiem, video reklāma - uz krievvalodīgajiem.

Visbeidzot trīs reklāmas publicējusi Latvijas Krievu savienība un, kā ierasts, visas ir krievu valodā. Viena no tām arī biedrības Latvija Cilvēktiesību komiteja reklāma par krievu skolām Latvijā. Reklāmas netiek īpaši mērķētas.

Datu vākšanai izmantots rīks AdCollector.

Top komentāri

Ha !
H
Kāmja partijai, kura un kuru dēļ, mēs tikām apzagti un mūs apzog par miljardiem (OIKā) - kaut tikai tādēļ Skuju Taku. Un arī biedriem no šīs zagļu organizētās grupas (Koalīcijas "padomes") - NA un ZZS. novēlu to pašu. Nu, cik tad var zagt, tovarišči ???!!! Vienkārši sakot - ejiet dirst !!! Un variet nereklamēties. Velti izmesta nauda.
hrv0301
h
VALDIS DOMBROVSKIS TO JAUNO VIENOTĪBU NOGULDĪS ZĀRKĀ UN AIZNAGLOS !
Nost jenotu sektu
N
Jenotu sektu nost.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas