Pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departaments skaidro, ka satiksmes slēgšanas laika periods mainīts, lai neradītu iedzīvotājiem liekas neērtības darba nedēļas vidū, kā arī, ņemot vērā aktuālo laika prognozi. Gājēju un velosipēdistu kustībai pārvads paliks atvērts.
Ceturtdienas vakarā Rīgas domes pārstāvji tikās ar Bieriņu, Atgāzenes, Āgenskalna un Torņkalna apkaimes biedrībām, lai apspriestu iespējamos risinājumus un potenciālās problēmsituācijas, ko var radīt satiksmes slēgšana pār Altonavas pārvadu. Ņemot vērā, ka teritorijā ap Altonavas pārvadu lielākā daļa ielu ir dzīvojamās zonas, apbraucamie ceļi netiks veidoti.
Mārupes iedzīvotāji, kuriem ikdienā ir jānokļūst Rīga, aicināti izmantot maģistrālās ielas, piemēram, Kārļa Ulmaņa gatvi, Vienības gatvi, Lielo ielu un Upesgrīvas ielu, nevis Bieriņu apkaimes mazās ieliņas.
Šogad Kārļa Ulmaņa gatvē ir noslēgušies būtiski būvdarbi, starp Rīgu un Mārupi izveidojot jaunu savienojumu, kā arī uzlabojot jau esošu. No jauna ir izbūvēts Lielās ielas savienojums ar Ulmaņa gatvi, savukārt Upesgrīvas ielas savienojums ir pārveidots, veicot uzlabojumus, norāda pašvaldībā. Tāpat savienojums ar Ulmaņa gatvi ir Liepājas ielai un Ojāra Vācieša ielai.
"Šī tilta slēgšana nav Rīgas domes izvēle - veicot tilta regulāru tehnisko apsekošanu, eksperti ir atzinuši, ka automašīnu kustība pār to vairs nav pieļaujama, tāpēc satiksme pār tiltu ir jāslēdz," norāda Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis (JV).
Viņš atgādina, ka "Rail Baltica" izbūves laikā šo tiltu bija paredzēts nojaukt, tādēļ Rīgas dome pastāvīgi monitorēja tilta tehnisko stāvokli, tiltu uzturēja, taču neveica kapitālieguldījumus.
""Rail Baltica" plāni joprojām ir neskaidri, taču Rīgas domei ir pienākums rīkoties un, tā kā tiltu salabot nav iespējams, tas tiks nojaukts un vietā uzbūvēts jauns," sola mērs.
Jau ziņots, ka, iepazīstoties ar Altonavas pārvada tehniskās izpētes rezultātiem, secināts, ka iepriekš aplūkotā ideja par pagaidu tilta būvniecību nav tehniski un ekonomiski izdevīga.
Pagaidu tilta novietošanai būtu nepieciešams pārbūvēt esošā pārvada balstus un atbalstsienas, kā arī palielināt esošā uzbēruma slīpumu, kas ievērojami pasliktinātu satiksmes drošības līmeni krustojuma zonā.
Īstenojot iepriekš minētos pagaidu tilta izbūves nosacījumus, tā izmaksas pārsniegtu esošā pārvada pārbūves izmaksas. Līdz ar to departaments tuvākajā laikā plānojis sākt darbu pie iepirkuma "Altonavas pārvada pārbūve" dokumentācijas gatavošanas. Pēc iepirkuma dokumentācijas sagatavošanas sekotu iepirkuma izsludināšana un projekta realizācija.
Jauna pārvada izbūve arī sniedz iespēju izbūvēt platāku brauktuves konstrukciju, līdz ar to uz pārvada varētu ierīkot vides pieejamības prasībām atbilstošu ietvi - ērtu gājēju un velosipēdu kustībai, kā arī autotransporta pārvietošanās par pārvadu kļūtu ērtāka.
Atbilstoši izpētei, pārvada pārbūves provizoriskās izmaksas ir 2,5 miljoni eiro un no pārbūves projekta izstrādes līdz jauna pārvada pabeigšanai, varam nokļūt aptuveni divu gadu laikā.
Pašvaldībā norāda, ka gājēju un velosipēdistu kustībai pārvads paliks atvērts.
Altonavas ielas pārvads būvēts 1910.gadā un ir savu laiku nokalpojis.
Pavasara sākumā tiltu atzina par nedrošu un tas tika slēgts satiksmei. Pēc vispārējās inspekcijas satiksme transportlīdzekļiem līdz piecām tonnām tika atjaunota. Savukārt kravas transports tiltu izmantot nedrīkst, kā arī 25., 55. un 56. maršruta autobusi turpinās apbraukt slēgto tiltu, dzelzceļu šķērsojot pa Liepājas ielas pārbrauktuvi, kas atrodas netālu no Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas.