Latvijas Romas katoļu baznīcas organizētais gājiens sākās ar aptuveni stundu ilgu Svēto Misi, kurā garīdznieki lasīja fragmentus no Bībeles, baznīcas koris atskaņoja vairākas dziesmas un klātesošie vienojās kopīgās lūgšanās un grēku nožēlā.
Sanākušos kristiešus uzrunāja kardināls Jānis Pujats, norādot, ka šādā veidā ticība iziet ārpus baznīcas sienām un, līdzīgi kā Kristus krusta ceļa gājiens, šī tradīcija ir daļa no pilsētas kultūras dzīves.
Šādas procesijas visā katoliskajā baznīcā pazīstamas jau kopš 13.gadsimta. Kopš Latvijas neatkarības atgūšanas Rīgā šāds gājiens notika jau ceturto reizi.
"Daudziem cilvēkiem ir radikāli jāmaina savas attiecības ar Dievu un jānonāk pie atziņas, ka Dievs ir ne tikai visa radītājs, bet arī atpestītājs no grēku muklāja, kas pārņēmis pasauli," savā uzrunā uzsvēra Pujats, kā piemēru minot vairākus pēdējā laika aptauju datus, piemēram, ka 31% pieaugušo televīzijas skatītāju skatās pornogrāfiskas filmas, tikmēr puse vīriešu nav precējušies, un laulības ilgums Latvijā ir tikai 13,5 gadi.
"Neviens neprasa atrisināt kādu problēmu valsts mērogā, bet sakārtot savu ģimenes dzīvi - tas ir vajadzīgs un nepieciešams," rezumēja Pujats.
Svētās Mises noslēgumā sanākušie cilvēki no Pils laukuma devās procesijā caur Doma laukumu ar apstāšanās vietām pie Rīgas svētā Jēkaba katedrāles un Rīgas svētās Marijas Magdalēnas baznīcas. Noslēgumā gājēji atgriezās pie Sāpju Dievmātes baznīcas ar slavas un pateicības himnu "Te Deum" un svētību ar Vissvētāko Sakramentu.
Viens no pasākuma organizētājiem priesteris Ilmārs Tolstovs uzsvēra, ka procesija nebūtu jāuztver kā savdabīgs pikets, bet gan kā liecība par ticību Euharistiskajam Kristum.
Ar vārdu "Euharistija" Romas katoļu baznīcā apzīmē Jēzus Kristus Miesu un Asinis, kas ir klātesošas Baznīcā zem maizes un vīna zīmēm. Baznīcā tiek iemiesoti Jaunajā Derībā lasāmie Jēzus vārdi: "Es esmu dzīvā maize, kas nākusi no debesīm. Ja kas ēdīs no šīs maizes, tas dzīvos mūžīgi."