Lai šo pilsētas daļu padarītu pievilcīgu rīdziniekiem un tūristiem, sanākušie vienojušies par nepieciešamību izveidot vienotu ansambli, kurā ietilptu tirgus, dzelzceļa stacija un autoosta. "Šīs ir miljardu investīcijas, ja mēs skatāmies visu šo lielo kompleksu kopā," neslēpj Rīgas pilsētas galvenais arhitekts Jānis Dripe, taču viņš norāda, ka projektu var realizēt pakāpeniski, turklāt piesaistot arī privātos un Eiropas Savienības līdzekļus. Turpmāk centrāltirgū lielāks uzsvars tiks likts uz vietējo produkciju. "Gaļas paviljonā ir jābūt tikai Latvijas gaļai, piena paviljonā ir jābūt tikai Latvijas piena produktiem. Plus jārada apstākļi, lai būtu dzintara izstrādājumi un visi mājas amatnieki," klāsta A.Šlesers. Tiesa, imports varētu saglabāties dārzeņu un augļu un zivju paviljonos, jo piepildīt tos tikai ar vietējo produkciju visa gada garumā nav iespējams. "Jārada apstākļi, lai kafejnīcas, restorāni un visi pārējie no rītiem brauktu uz tirgu iepirkt preces," piebilst vicemērs. Tirgū paredzēts atvēlēt vietu arī ražojošiem uzņēmumiem no Latvijas. "[Uzņēmējs Gunārs] Ķirsona kungs ir piekritis izveidot vienu lielu _Lido_. Tur varētu būt smukas strūklas, pie kurām bērni varētu vasarā ēst saldējumu un vienkārši labi pavadīt laiku," stāsta A.Šlesers. Pēc viņa domām, arī _Lāči _varētu tirgū izveidot maizes ceptuvi. Tiem tirgotājiem, kas, pēc A.Šlesera iepriekš teiktā, kioskos pārdod "nezināmas izcelsmes krāmus", tiks ierādīta cita tirdzniecības vieta. "Ķirsona kungs teica, ka viņš ir gatavs ņemt viņus arī pie sevis strādāt," norādīja vicemērs. Centrāltirgus rekontrukciju varētu sākt nākamajā gadā, un tā notiks pa etapiem. Piemēram, vispirms tiks atjaunota viena paviljona puse, otrajā saglabājot tirdzniecību, pēc tam tiks pabeigta atlikusī daļa. Tirgus aizvērts netiks. A.Šlesers trešdien vēl nevarēja atbildēt, cik lieli līdzekļi paviljonu atjaunošanā un jaunu ēku būvniecībā būs jāiegulda, taču daļa nauda tiks piesaistīta no privātiem investoriem. "Būs investīcijas, sevišķi saistībā ar infrastruktūru, kuras būs pašiem jānodrošina," atzīst vicemērs, taču "jebkurā gadījumā vilciens ir sācis kustēties un to vairs apstādināt nevar." Kā pastāstīja J.Dripe, arhitektu birojs _Treimanis un sabiedrotie_ kopā ar Rīgas arhitekta biroju jau vasaras sākumā ir radījuši attīstības vīziju areālam no Daugavas līdz Ģertrūdes ielai abpus dzelzceļam. Grandiozajos plānos cita starpā piedāvāts apjumt dzelzceļa stacijas peronus, nojaukt sliežu uzbērumu, labiekārtot apkārtni. Darba grupā, kas strādā pie centrāltirgus attīstības vīzijas, iesaistījušies uzņēmēji G.Ķirsons un Uldis Dinne, Tūrisma attīstības valsts aģentūras vadītājs Aigars Slokenbergs, _Rīgas centrāltirgus_ valdes priekšsēdētājs Dainis Liepiņš (LPP/_LC_), arhitekti J.Dripe, Visvaldis Sarma un Andis Sīlis, reklāmists Ēriks Stendzenieks un daudzi citi.
Centrāltirgu sāks rekonstruēt nākamgad, izmaksas - neskaidras
Tāpat kā ir slavenais Tokijas zivju tirgus, kur cilvēki brauc no visas pasaules, par tikpat atpazīstamu vietu jākļūst Rīgas centrāltirgum, trešdien pēc pirmās apspriedes ar dažādu institūciju pārstāvjiem par turpmāko tirgus attīstību paziņoja darba grupas vadītājs Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC).
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.