Tiesa, līdz ar jauno transporta dzīslu no ceturtdienas Rīgas centra
virzienā tiks liegts kreisais pagrieziens no Brīvības gatves uz
Silciema ielu. Tā kā nogriešanās Juglas virzienā turpmāk notiks pa
Juglas ielas jaunbūvējamo atzaru, kreisais pagrieziens netiks atjaunots
vispār.
"Līdz ceturtdienai vēl turpināsies asfaltēšanas un ceļu marķēšanas darbi," precizē ceļu būvnieku preses pārstāvis Ainars Vladimirovs. Krustojuma rekonstrukcijas darbi strauji tuvojas noslēgumam — pašās augusta beigās ceļinieki sola pilnībā pabeigt asfaltēšanas darbus un laist transporta kustību pa visu jaunbūvējamo divu līmeņu krustojumu. A.C.B. brīdina, ka augustā šeit vēl iespējamas izmaiņas satiksmes organizācijā, tādēļ aicina vērīgi pētīt ceļa zīmes un dzelteno pagaidu ceļa joslu dalījumu.
Satiksmes drošībai veltītā raidījuma Zebra vadītājs Pauls Timrots telefonsarunā Dienai uzsvēra, ka divu līmeņu krustojums būtiski atslogos šo rajonu, mazinot sastrēgumus Juglā. "Kreisais pagrieziens gan daudz problēmu neradīja — tas redzams pēc tā, ka ar salīdzinoši lielo kabatu pie pašreizējā pagrieziena sastrēgumi neveidojās," skaidro P.Timrots un piebilst, ka sastrēgumi šajā Rīgas daļā ies mazumā vien tad, kad būs pilnībā pabeigti krustojuma izbūves darbi — tad tiks noņemts pašreiz krustojumā uzstādītais luksofors, jo satiksme pilnībā tiks organizēta pa rampām, pievadceļiem un tuneli.
"Bažas ir par neredzīgo ciematu — līdz ar rekonstrukcijas darbu pabeigšanu tas nokļūs divu noslogotu maģistrāļu sprostā," saka P.Timrots, iesakot paredzēt vairākas gājēju pārejas ar pogu. Būvnieki uzsver, ka brauktuvju šķērsošanai krustojumā jau tiek ierīkoti gājēju tuneļi. Eksperts arī uzsver — lai arī "pēc rekonstrukcijas skicēm viss jau ir ļoti jauki", pastāv bažas par ceļu būvnieku padarītā darba kvalitāti. "Spriežot pēc tā, kā patlaban ar neizbraucamiem līkumiem ierīkota pagaidu braukšana, nevar zināt, vai darbs kopumā nebūs izdarīts šķībi un pavirši, piemēram, nepieberot pietiekami daudz grants," lēš P.Timrots.
Būvnieki gan noraida, ka viņu darba rokraksts nebūtu akurāts. "Ja izvēlas šajā remontdarbu zonā uzlikto 30 km/h braukšanas ātruma ierobežojumu, pagaidu joslu pārslēgumi nemaz nav tik asi," uzsver par Juglas pārvadu atbildīgais A.C.B. projektu vadītājs Edmunds Zonbergs, atgādinot, ka objekts būvēts, paralēli nodrošinot četras braukšanas joslas.
Jau ziņots, ka rekonstrukcijas gaitā bez tuneļa ierīkošanas tiks paaugstināts Brīvības ielas līmenis, izbūvēts Juglas ielas pagarinājums un ierīkoti pievadceļi Brīvības gatvei.