Aģentūru LETA noskaidroja, ka CFLA ir pabeigusi vērtēt RS iesniegto precizēto projekta iesniegumu un iepriekš pieņemtā lēmuma nosacījumu izpildi, secinot, ka izvirzītie nosacījumi ir izpildīti un projekts atbilst Eiropas Savienības (ES) fondu programmai par sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstīšanu.
CFLA atzinusi, ka projekts var tikt virzīts tālāk tā kvalitātes vērtēšanai, ko īstenos Eiropas Komisijas neatkarīgi eksperti kvalitātes pārskata procedūras ietvaros. Balstoties uz šo izvērtējumu, projektu vēl analizēs arī Eiropas Komisija. Paredzams, ka par gala lēmumu tā paziņos ne ātrāk kā pēc trim mēnešiem.
Izvērtējot sākotnēji RS iesniegto projektu, CFLA norādīja uz vairākām nepilnībām un nepieciešamību precizēt dažādus rādītājus, pieprasīja veikt risku papildu izvērtēšanu, no kā izriet projekta laika grafiks un īstenošanas iespējas, kā arī pieprasīja iesniegt Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) uzziņu par būvniecības nosacījumiem.
No jauna iesniegtajā projektā RS ir izpildījusi CFLA izvirzītos nosacījumus, kā arī iesniegusi VKPAI uzziņu par prasībām tramvaja līnijas izbūvei, kurā VKPAI fiksējusi prasības, kas jāievēro saistībā ar būvprojektu.
VKPAI izziņā norāda, ka līnijas izbūve nedrīkst skart Lielo kapu teritoriju, tramvaju līnija izvietojama tikai Senču ielas pašreiz izbūvētās daļas gabarītos, ir saglabājams kultūrvēsturiski vērtīgais ielu labiekārtojums, kā arī - būvniecības dokumentācija ir jāizstrādā tādā apjomā un detalizācijas pakāpē, kas nodrošina kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanu.
Jau ziņots, ka Rīgā iecerēts būvēt jaunu tramvaja līniju Skanstes ielas virzienā, Lielo kapu tuvumā, kas satracinājis daļu rīdzinieku, kuri pārmet mirušo piemiņas zaimošanu.
Rīgas dome un Rīgas satiksme gan ir solījušas, ka tramvaja līnija būs tikai Senču ielā, neskarot Lielo kapu teritoriju, bet Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsūtījis vēstules 46 zemes īpašniekiem par teritoriju, kas atrodas ielu sarkanajās līnijās, atsavināšanu.