Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Daugavas labā krasta koncepcija abstrakta

Saskaņā ar arhitektu biroja Kubs izstrādāto Daugavas labā krasta attīstības koncepciju, ko pasūtījis Rīgas pilsētas arhitekta birojs, teritorijā starp Salu un Dienvidu tiltu iecerēta vērienīga jaukta tipa apbūve, paredzot labiekārtot krastmalu, bet Krasta ielā izveidot ātrgaitas maģistrāli. Skatot projektu pilsētas arhitekta kolēģijā, asākās diskusijas raisīja tieši estakādes lietderība, kā arī jautājums, vai šis ir piemērotākais brīdis tik grandiozu apbūves plānu īstenošanai.

"Dienvidu tilta uzbūvēšana pilsētā dod jaunu telpisko situāciju. Teritorijā starp Salu un Dienvidu tiltu paredzēta intensīva apbūve, tāpēc jāizstrādā vienota šīs teritorijas telpiskās un funkcionālās attīstības koncepcija," skaidro projekta pasūtītājs, Rīgas pilsētas arhitekts Jānis Dripe un piebilst: vienlaikus modelējot, kā nākotnē varētu izskatīties šī teritorija, "padziļināti paskatāmies infrastruktūras attīstību".

Estakādei saka nē

Kubs, kas uzaicināts izstrādāt Daugavas labā krasta attīstības koncepciju, apbūvi piedāvā izvietot trīs centros: pie Salu tilta, Dienvidu tilta un Krīdenera dambja. Arhitekti arī rosina Krasta maģistrāli starp abiem tiltiem pacelt uz balstiem, zemes līmenī esošo joslu vietā atstājot lēngaitas satiksmi un ļaujot gājējiem ērti nokļūt zaļajā krasta zonā. Iecere par estakādi izplenījās asu pilsētplānotāja Sigvarda Gravas kritiku: "Es absolūti nepiekrītu šādam risinājumam. Estakādes ir nepievilcīgas. Nevaru iedomāties, ka pilsētā, kurā ir krastmala, tiktu uzbūvēta šāda barjera kā estakāde. Turklāt netiks atrisināta satiksmes caurlaides spēja. Vēl vairāk — tā ir nelietderīga iecere un, es pat teiktu, bezatbildība." S.Grava arī piebilda, ka citur pasaulē estakādes nojauc, tā vietā satiksmi izvietojot pazemē.

Arī arhitekts Edgars Bērziņš apšauba šādas ātrgaitas maģistrāles nepieciešamību, pamatojot, ka "tur nav kur skriet". J.Dripe Dienai teic, ka piedāvājums no telpiskā viedokļa ir pieņemams, taču attiecībā uz transporta risinājumiem diskusijas turpināsies nākamceturtdien, 2.aprīlī. Tomēr viņš pieļauj, ka tuvākajā laikā Krasta iela saglabāsies kā patlaban, bet vēlāk, visticamāk, varētu izveidot divu līmeņu gājēju pārejas.

Laiks atvilkt elpu

Kolēģijas vidū diskusijas raisīja arī žurnālista Jāņa Dombura ierosinātais jautājums, vai šobrīd vispār ir pamatojums tik vērienīgiem apbūves plāniem. Tam piebalsoja arhitekts Andis Sīlis, sakot, ka "jābūt ārprātīgam spēkam, kas to visu stumj uz priekšu". J.Domburs uzsvēra, ka Rīgā vairs nav tik milzīgu satiksmes sastrēgumu kā iepriekš, līdz ar to transporta jautājumi, kas līdz šim bijuši prioritāri, kļūst sekundāri. Tāpēc lielāka uzmanība būtu jāvelta krastmalas sakārtošanai, dodot iespēju tur atpūsties pilsētniekiem. Tam deļēji piekrita S.Grava, kurš sacīja: "Šis ir piemērots laiks, lai atvilktu elpu. Taču sastrēgumi atgriezīsies, tāpēc šajā laikā mēs varētu sakārtot vismaz savu domāšanu. Mums ir jāpārdomā vispārējā Rīgas transporta politika un jāsāk domāt par autombiļu ierobežošanu." Līdzīgi uzskata arī J.Dripe un norāda, ka šis ir tikai projekta sākums un teritorija ir pietiekami svarīga, lai attīstītu šo koncepciju tālāk.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas