Arī pirms sēdes domniekiem adresētā vēstulē savus iebildumus darīja zināmus biedrība _Koalīcija dabas un kultūras mantojuma aizsardzībai_. Tā apšauba solījumus par jaunām darba vietām, jo būvniecībai paredzētajā teritorijā tiek likvidētas vairākas esošās ražotnes. Biedrība min, ka projektu īstenojot, kritīsies iedzīvotāju nekustamo īpašumu vērtība un iespējamo avāriju gadījumā var tikt zaudētas ne vien Rīgas, bet arī Jūrmalas pludmales kā tūrisma un atpūtas vietas. Organizācija arī apgalvo, ka sabiedriskās apspriešanas laikā netika ievērotas normatīvo aktu prasības – nebija pievienots izvērtējums par ietekmi uz vidi, kas ir izstrādes stadijā, apbūves noteikumi u.c. dokumenti. Pēc biedrības saprašanas būvniecības ieceri nav saskaņojusi Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija (VKPAI). “Viņu skatījumā inspekcija nav saskaņojusi, mūsu lasījumā izskatās, ka tā ir saskaņojusi,” atbildot uz deputātu jautājumiem, sacīja Rīgas pilsētas būvvaldes vadītājs Andis Cinis. Viņš piekrita, ka sabiedriskās apspriešanas sapulcē apbūves noteikumi varēja arī nebūt apskatāmi, jo “tas ir liels materiālu apjoms”: “Ja kāds nav iepriekš ar to iepazinies, sanāksmes laikā to nevar paspēt izdarīt,” teica A.Cinis, taču uzsvēra, ka jebkurš interesents to var izdarīt pašvaldībā. Deputātiem sēdes laikā radās virkne jautājumu par projekta tehniskajām detaļām, taču neviens no attīstītāja _Baltic Oil Terminal _(_BOT_) pārstāvjiem nebija ieradies, lai uz tiem sniegtu atbildes.Jau vēstījām, ka terminālu, kurā iecerēts gadā pārkraut benzīnu, dīzeļdegvielu, mazutu un naftu desmit miljonu tonnu apmērā, ar _Dinaz _grupu saistītais uzņēmums iecerējis veidot 25 hektāru plašā teritorijā Flotes ielā 2. Pirms vairākiem gadiem šī iecere jau tika apturēta, jo Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija piešķīra valsts nozīmes vēstures pieminekļa statusu Daugavgrīvas krasta fortifikācijas būvju kompleksam, kas atrodas būvniecībai paredzētajā teritorijā.Tagad attīstītājs apņemas respektēt pieminekli un to atjaunot. Projektā kopumā plānots investēt 119 miljonus latu. BOT vadītājs Nikolajs Jermolajevs iepriekš iedzīvotājiem solīja termināli būvēt, izmantojot pēdējos zinātnes un tehnikas sasniegumus, lai tas atbilstu visām ekoloģijas prasībām.
(papildināts viss teksts)