Par spīti deputātu iebildumiem, Baraņņiks atkal sasaucis sēdi plkst.22 naktī, tāpat kā tas notika pirms divām nedēļām, 23.janvārī.
Deputāti vēlas, lai komitejā tiktu skatīti jautājumi par pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" līdzekļu izlietošanas lietderīgumu un par mikroautobusu pasažieru pārvadāšanas pakalpojumu nodrošināšanu.
"Demokrātisko patriotu" un "Vienotības" deputāti iepriekš pauda nosodījumu Baraņņikam par viņa darba stilu un necieņu pret saviem kolēģiem, sasaucot komitejas ārkārtas sēdi plkst.22 vakarā. Protestējot pret šādu nekorektu rīcību, opozīcijas deputāti, kuri pārstāv šo komiteju, 23.janvārī atteicās piedalīties sēdē.
Deputāti ārkārtas sēdi naktī negrasās apmeklēt arī šoreiz, uzsverot, ka nav runas par deputātu nevēlēšanos strādāt, bet gan par nosacījumu, ka sēdēm jābūt atklātām un sabiedrībai pieejamām. Komitejas sēdes notiek Rātsnamā, kas apmeklētājiem atvērts no plkst.9 līdz 17, bet plkst.22 interesenti pie Rātsnama durvīm jau ieraudzīs zīmi, ka tas apmeklētājiem ir slēgts, aģentūrai LETA skaidroja "Vienotības" frakcijas priekšsēdētājs Olafs Pulks.
Deputāts Jānis Mārtiņš Skuja ("Demokrātiskie patrioti") uzsvēra, ka opozīcijas deputāti jau laikus lūguši jautājumu iekļaut šorīt sasauktajā Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē, taču Baraņņiks to nav izdarījis. Koalīcijas deputātu vairākums šā rīta sēdē ar balsu vairākumu noraidīja arī priekšlikumu iekļaut to kā papildu jautājumu. "Es neredzu atšķirību, ko maina šīs dienas rīts vai nakts," pauda Skuja.
Pulks savukārt uzsvēra, ka deputāti vēlas, lai šīm sēdēm būtu arī saturiska jēga. "Mēs lūdzām, lai ārkārtas sēdē tiktu nodrošināti "Rīgas satiksmes" vadītāja Leona Bemhena vai viņa pilnvarotas personas paskaidrojumi, bet kā ziņotājs atkal ir nozīmēts Skuja, kurš "Rīgas satiksmes" budžetu nav redzējis tāpat kā mēs, visi pārējie," norādīja domnieks.
Baraņņiks skaidroja, ka komitejas ārkārtas sēde 23.janvārī sasaukta tik vēlu vakarā tādēļ, ka tas bija ātrākais laiks, kad bija iespējams nodrošināt kvorumu, lai sēde notiktu. Likumā par pašvaldībām noteikts, ka komiteju ārkārtas sēdes jāsasauc 24 stundu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas. "Jāņem vērā, ka deputāti visu laiku neatrodas Rīgas domē, jo viņiem ir citas pamatdarba vietas un citi pienākumi, kā arī ir jāpiedalās citās iepriekš plānotās komiteju sēdēs. Lai no opozīcijas neskanētu pārmetumi, ka sēde nevar notikt, jo nav kvoruma, to nācās sasaukt vēlā vakarā. Tas bija pirmais iespējamais laiks, lai nodrošinātu kvorumu. Taču arī šoreiz deputāts Skuja uzvedās kā aizvainota princese un uz sēdi neieradās," skaidroja Baraņņiks.
"Aicinu visus Rīgas domes deputātus ar pilnu atbildību izturēties pret jebkura jautājuma izskatīšanu komitejas sēdēs un ārkārtas sēdes izmantot tikai ārkārtas nepieciešamības dēļ, kā arī cienīt savu un savu kolēģu laiku. Es uzskatu, ka deputātiem viņu pienākumi ir jāpilda 24 stundas diennaktī, nevis no plkst.9 līdz 17 ar obligātu pusdienas pārtraukumu," uzsvēra komitejas vadītājs.
Savukārt Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) 23.oktobrī sasauca domes ārkārtas sēdi plkst.22.
Kā ziņots, šodien aicinājumu sasaukt Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdi parakstījuši seši Rīgas domes opozīcijas deputāti - "Vienotības" domnieki Aigars Pētersons, Ēriks Škapars, Juris Viņķelis, Tālis Veismanis un Jānis Vahers, kā arī Skuja.
Skujam un citiem deputātiem radušies jautājumi par "Rīgas satiksmes" tēriņiem, pērn atjaunojot vieglo automobiļu parku ar ekskluzīvām automašīnām, ieguldot tajā vairākus miljonus latu. Tāpat Skuja apgalvo, ka "Rīgas satiksme" slēgusi vairākus cehus un atlaidusi darbiniekus, lai turpinātu sniegt tos pašus pakalpojumus par dārgāku cenu no "draudzīgām kompānijām", tādējādi "izpumpējot" pašvaldības naudu, kas, iespējams, nonāk partijas "Saskaņas centrs" melnajā kasē.
Skuja kritizē "Rīgas satiksmes" iepirkuma konkursu par pārvadājumiem mikroautobusu maršrutos. Deputāts uzsvēra, ka "Rīgas satiksme" noslēgusi līgumu ar uzņēmumu, kas patlaban nav spējīgs nodrošināt attiecīgos pārvadājumus. "Ja esošie pārvadātāji, ņemot vērā, ka ir noslēgts jauns līgums, pārtrauktu pārvadājumus, "Rīgas satiksme" mikroautobusu pārvadājumos būtu paralizēta, jo jaunais pārvadātājs šo pakalpojumu nespēj nodrošināt," uzsvēra domnieks.
(Pievienota 5.-7.rindkopa)