Tūlītēja risinājuma šajā jautājumā Rīgas pašvaldībai pagaidām nav — remontdarbiem vajadzīga liela nauda. Kamēr tās nav, pilsētas vadībai radusies iecere applūstošās vietas atzīmēt ar dzeltenām brīdinājuma zīmēm. Problēmu netrūkst Novembra sākumā Diena aicināja rīdziniekus ziņot par ielām un vietām, kur pēc lietus mēdz veidoties lielākas vai mazākas peļķes. Šis aicinājums visai uzskatāmi parādīja reālo situāciju: lūgumi pēc palīdzības plūdu likvidēšanā ilgi nebija jāgaida. Toties atbildīgo institūciju komentārus par iespējamiem situācijas risinājumiem gan nācās pagaidīt, kas tikai pastiprina bažas, ka konkrēta rīcības plāna, kurā meklēt atbildes, vēl aizvien nav. Jau ierasti pārplūstošas vietas cilvēkus uztrauc, piemēram, Vienības gatvē, Mūkusalas ielā, K.Ulmaņa gatvē, kā arī citviet, piemēram, Indrānu, Salacas ielā u.c. Vairumā gadījumu Rīgas domes satiksmes departamenta speciālistu atbilde ir šāda: "iela vēsturiski izbūvēta bez lietusūdens kanalizācijas sistēmas. Ja tiks piešķirts finansējums, tad tuvāko gadu laikā plānots izstrādāt lietusūdens kanalizācijas kolektora izbūves projektu. Sistēmas izbūve būs atkarīga no finansējuma šai jomai." Tā kā satiksmes departamenta pārziņā ir publiskā lietojumā esošais galvaspilsētas ielu tīkls, tāpēc par applūstošām vietām iekšpagalmos vai piebraucamajos ceļos jāvēršas pie konkrētās teritorijas īpašnieka vai apsaimniekotāja. Tiesa, mēdz būt arī izņēmumi. Piemēram, Salacas ielas iedzīvotāji Dienai žēlojās, ka pēc spēcīgām lietavām starp 27. un 32.namu veidojas pamatīgs ezers, kas apgrūtina pieeju namam. Ūdens nokļūst arī 27.nama pagrabos. Ūdenī ir ne tikai braucamā daļa, bet arī ietves. Gājēji ir spiesti apiet šo vietu pa ielas braucamo daļu, apdraudot savu dzīvību. Satiksmes departamenta pārstāvis Mareks Ivans norāda: "Salacas ielas lietusūdens novadīšanas sistēmas labiekārtošanas darbi ir ieplānoti Slāvu maģistrālā kustības mezgla būvniecības laikā." Kārtējā izpēte Pirms vairāk nekā pieciem gadiem pēc Rīgas domes satiksmes departamenta pasūtījuma uzņēmums Aqua–Brambis izstrādāja jaunas lietusūdens kanalizācijas sistēmas izbūves un atjaunošanas projektu. Toreiz tā īstenošanas izmaksas tika lēstas ap 50 miljoniem latu. Tagad nepieciešamā naudas summa noteikti ir daudz lielāka, taču ne toreiz, ne tagad pašvaldībai nav tādu līdzekļu, lai sakārtotu sistēmu pilnībā. Toties tā ķērusies pie nākamās izpētes pasūtījuma, plānojot tērēt gandrīz 190 000 latu, lai izstrādātu vadlīnijas pilsētas inženierinfrastruktūras turpmākajai attīstībai, liecina novembra sākumā Iepirkumu uzraudzības biroja interneta mājaslapā publicētā informācija. Rīgas domes pilsētas attīstības departamenta izsludinātajā konkursā vadlīniju izstrādei pieteikušies divi pretendenti, no kuriem par labāko tika atzīts SIA Aqua–Brambis piedāvājums. Darba uzdevums sastāv no vairākām sadaļām, kurās jāveic pilsētas ūdensapgādes, kanalizācijas, lietus kanalizācijas, siltumapgādes, elektroapgādes un pilsētas apgaismojuma, gāzes apgādes, elektronisko sakaru esošā stāvokļa izpēte, kā arī jāizstrādā pilsētas ūdensapgādes, kanalizācijas un lietus kanalizācijas shēmas saskaņā ar Rīgas teritorijas plānojumu 2006.—2018.gadam. Brīdinās zīmes Kamēr plūdu problēma Rīgā tiek risināta tikai uz papīra, pilsētas izpilddirektors Andris Grīnbergs apstiprinājis rīcības plānu satiksmes organizēšanai lietusgāžu laikā. Tas paredz, ka vietās, kurās stipru lietusgāžu laikā vairāk aplūst braucamā daļa — Krasta ielā no Jēzusbaznīcas ielas līdz Toma ielai, Vienības gatvē no K.Ulmaņa gatves līdz Jelgavas ielai un K.Ulmaņa gatvē no Valdeķu ielas līdz Mūkusalas ielai —, tiks izvietotas dzeltenas brīdinājuma zīmes ar uzrakstiem "Uzmanību! Stipra lietus laikā brauktuve applūdināta!" Līdzīgas zīmes ar brīdinājumiem par iespējamu biezu miglu izvietotas, piemēram, uz Jūrmalas šosejas. * Visu applūstošo vietu sarakstu, par kurām Dienai ziņoja rīdzinieki, kā arī satiksmes departamenta atbildes_ lasiet šeit_
Pēc lasītāju vēstulēm. Rīgas ielas plūdos mirks vēl ilgi
Kamēr kanalizācijas sistēmas sakārtošanas plāns vēl top, par plūdiem brīdinās zīmes. Ne tikai lietusgāzes, bet arī biezās sniega segas kušana kārtējo reizi apliecinājusi Rīgas lietusūdeņu kanalizācijas sistēmas bēdīgo stāvokli. Vietām novecojusī, bet vietām vispār neeksistējošā kanalizācija nespēj novadīt lietus un sniega ūdeņus pazemē, tāpēc aizvien vairāk Rīgā ir tādu ielu un vietu, kas nelabvēlīgos laika apstākļos pārvēršas neizbraucamos un neizbrienamos ezeros.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!