Viņš deputātus iepazīstināja arī ar citiem priekšlikumiem drošības paaugstināšanai sabiedriskajā transportā, kam pārvadātājs pastiprināti pievērsās pēc pēc traģiskās Baložu pasažiera autobusa avārijas 24. aprīlī, kad gāja bojā tā vadītājs, kas, pēc policijas teiktā bija stiprā alkohola reibumā, un divas jaunietes.
Domnieki uzdeva RS līdz 1.septembrim sagatavot ziņojumu par priekšlikumu ieviešanas gaitu. Tik ilgs laiks nepieciešams, jo RS vēlas panākt Satiksmes ministrijas piekrišanu izmaiņām likumos, kas aizliegtu Latvijā vadīt autobusu, ja izelpā alkohola koncentrācija šoferim ir lielāka par 0,00 promilēm. Patreiz pieļaujamas 0,5 promiles.
Kā skaidro J.Dziedātājs, tas ļautu RS ne tikai nepielaist dzērušus vadītājus pie stūres un viņus disciplināri sodīt, kas tiek darīts, ja izelpā atklājas no 0,01 līdz 0,49 promilēm alkohola, bet arī nekavējoties atlaist šoferus no darba. RS rosina arī gadījumos, kad D kategorijas vadītājam alkohola koncentrācija pārsniedz pieļauto normu, tiesības atņemt uz mūžu.
Dienesta pārbaudē par Baložos notikušo avāriju uzņēmuma iekšienē secināts, ka pie pie stūres autobusa vadītājs sēdies skaidrā. Neraugoties uz to, disciplināri sodīts pārvadājumu daļas vadītāja vietnieks, bet 6.autobusu parka priekšnieks pārtraucis darba attiecības pēc abpusējas vienošanās, sacīja J.Dziedātājs.
Opozīcija komitejas sēdē vēlējās panākt, lai par avāriju atbildību uzņemots arī kāds no RS valdes locekļiem, piemēram, priekšsēdētājs Leons Bemhens, nevis “pārmijnieki” vai “garāžu priekšnieki”. Taču koalīcijas deputāti aicināja nenodarboties ar populismu.
“Saprotu, ka jums gribas asinis, taču uzskatu, ka šis negadījums, lai arī ir traģisks, neliecina par Rīgas satiksmes vadības nekompetenci,” sacījā deputāte Irina Vinnika (LPP/LC) un piebilda, ka līdzīgas avārijas un Latvijas ceļiem notiek bieži. Diena jau rakstīja, ka Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) redz L.Bemhenu, kurš uzņēmumu vadījis no pirmās dienas, kā piemērotāko cilvēku RS sakārtošanai.
Deputāts Jānis Mārtiņš Skuja (PS) pēc sarunām ar autobusu šoferiem zina stāstīt, ka Baložu avārijas vaininiekam jau iepriekš bijušas problēmas ar alkohola lietošanu darba laikā, kas liecina, ka uzņēmuma vadība tam nav pievērsusi pietiekamu vērību, tādēļ tai būtu jāatbild.
J.Dziedātājs deputātiem vēlreiz apliecināja, ka šoferu kontrolēšana notiks biežāk. Papildus pirmsreisu pārbaudēm RS ieviesīs arī obligātās pēcreisu pārbaudes, kā arī plānveida pārbaudes reisu laikā. Tām tiks izmantoti arī jaunie alkometri, kas darbojas ar distanci. Viena šāda ierīce maksā 198 latus, bet futrālis – 16 latus. Kopumā ir plānots iepirkt 70 šādus aparātus, uzņēmumam šim nolūkam vajadzēs 13 860 latus.