Institūcija savā darbā ir pierādījusi, ka uzklausa katru, kas sūdzas par nejēdzībām pašvaldības iestāžu darbā, un problēmu risinājumus meklē sadarbībā ar citām domes struktūrvienībām, sarunā ar aģentūru BNS sacīja RD Birokrātijas apkarošanas centra vadītājs Sergejs Novikovs.
"Es uzskatu, ka šo iestādi dibināja, lai palīdzētu cilvēkiem, un to mēs arī ikdienā darām. Tiekamies ar dažādu struktūrvienību vadītājiem, pārrunājam konkrētus iedzīvotāju iebildumus, atklājot daudz visādu problēmu," viņš pastāstīja.
Visvairāk - 21 - sūdzību pērn saņemts par namu apsaimniekotāju rīcību un sniegtajiem pakalpojumiem. Pateicoties arī Birokrātijas apkarošanas centra veikumam, nomainīti sešu pašvaldības namu pārvalžu valdes priekšsēdētāji. Rīdzinieki pērn visaktīvāk sūdzējušies par SIA "Kurzemes namu apsaimniekotājs" darbu. Taču nesen tur nomainīts vadītājs, visas problēmas, par ko informēts Birokrātijas apkarošanas centrs, atrisinātas, un neviena sūdzība par šī namu apsaimniekotāja darbu vairs nav saņemta.
Centram daudz darba sanācis saistībā ar Rīgas būvvaldi, taču sarežģītā likumdošanas mehānisma dēļ izskaust nelikumīgu būvniecību nav viegli.
"Kamēr nepārstrādās Būvniecības likumu, sāpīgo jautājumu par nelikumīgu būvju izskaušanu risināt būs grūti. Pašlaik jebkurā stadijā nelikumīgu būvniecību faktiski iespējams legalizēt - veikt nepieciešamos pasūtījumus, projektu saskaņošanu un citas lietas. Varam izteikt neskaitāmus brīdinājumus, taču ar to nekas nav līdzēts. Rīgas domes ietvaros to labot ir grūti, jo mums to vienkārši neatļauj darīt likums," problēmu skaidroja Novikovs.
Viņš gan norādīja, ka likuma izmaiņas gatava ierosināt arī Rīgas būvvaldes vadība.
Daudz uzmanības vajadzējis veltīt tam, ka pašvaldības iestādes savlaicīgi nesniedza atbildes uz iedzīvotāju jautājumiem un cilvēki nesaņēma iestāžu atbildes mēnešiem ilgi vai vispār nemaz. Centram sadarbojoties ar Rīgas izpilddirektoru, RD sekretariātu un iesaistītajām pašvaldības iestādēm, sūdzību skaits par atbilžu aizkavēšanu sarucis pieckārt, pavēstīja Novikovs.
Viņš uzsvēra, ka iestādes darbības sākumā bija cerēts uz lielāku iedzīvotāju atsaucību, iesniedzot sūdzības. "Taču mēs nevaram cilvēkus piespiest mūs informēt un sūdzēties par kādām nebūšanām," viņš teica.
Par pašvaldību namu apsaimniekotāju rīcību un sniegtajiem pakalpojumiem saņemts 21 iesniegums, par dažādu RD iestāžu un struktūrvienību rīcību, nesniedzot atbildes uz iedzīvotāju iesniegumiem likumā noteiktajā termiņā, sūdzējušies 18 rīdzinieki, RD Mājokļu un vides departamenta rīcība neapmierinājusi 11 cilvēkus. Savukārt par Rīgas pilsētas būvvaldes pieņemtajiem lēmumiem un rīcību saņemti deviņi iesniegumi, bet par Rīgas pašvaldības darbinieku nekorektu rīcību un apšaubāmu kompetenci - seši iesniegumi.
Jau vēstīts, ka RD Birokrātijas apkarošanas centrs darbu sāka 17.augustā. Centra vadītājs katru ceturtdienu no plkst.14 līdz 17 regulārās pieņemšanās personīgi uzklausa iedzīvotāju sūdzības. Tikšanās ar centra vadītāju iepriekš jāpiesaka pa tālruņiem 67105627 vai 80000800.