Kā liecina aģentūras LETA arhīva informācija, 2011.gadā šajā laika periodā par pārmērīgu karstumu pasažieri sūdzējušies daudz retāk - trīs mēnešu laikā tika saņemtas nedaudz vairāk kā 60 sūdzības.
Rīgas satiksmes preses sekretārs Viktors Zaķis norādīja, ka autobusu parks ir novecojis un tikai viena piektā daļa autobusu ir aprīkota ar kondicionēšanas iekārtām. Saņemtās sūdzības pamatā ir tikai par transporta līdzekļiem, kuri nav aprīkoti ar kondicionēšanas iekārtām.
Zaķis noraida iespēju, ka šoferi dzesēšanas iekārtas neieslēdz tīšām, jo tas palielina degvielas patēriņu un varētu ietekmēt vadītāju piemaksas. "Vadītāji nav ieinteresēti apzināti neieslēgt kondicionierus, jo pārsvarā visi transporta līdzekļi aprīkoti ar vaļējām vadītāju kabīnēm, tādējādi arī paši vadītāji ir identiskā situācijā ar pasažieriem. Tāpat vadītāji nesaņem ne piemaksas, ne prēmijas par ietaupīto degvielu," uzsvēra uzņēmuma pārstāvis.
Ja transports ir aprīkots ar kondicionieri, kad iestājas siltais laiks, vadītājam, protams, šī sistēma ir jāieslēdz, taču ikdienā arī pasažieri šo situāciju ietekmē, jo ver vaļā gan logus, gan lūkas, kaut salonā darbojas kondicionēšanas iekārta. Lai kondicioniera darbība būtu jūtama, autobusa logiem un lūkām ir jābūt aizvērtām.
Sabiedriskā transporta salona klimatu ietekmē arī fakts, ka pieturas Rīgā atrodas ļoti tuvu cita citai, līdz ar to vasarā, ik pēc pāris minūtēm virinot durvis, siltās dienās uzkarst arī autobusi ar kondicionēšanas iekārtām, savukārt ziemā izvēdinās siltums. Zaķis norādīja, ka šis ir viens no iemesliem, kāpēc Rīgas satiksme plāno šā gada laikā maksimāli pāriet uz kārtību, kas paredz pasažieriem nospiest durvju atvēršanai paredzētu pogu.
Zaķis uzsver, ka "visi transporta līdzekļi, izejot uz līnijas, tiek pārbaudīti", vai tie ir tehniskā kārtībā un vai visas sistēmas darbojas. Gadījumā, ja tā nav, transports maršrutā nedodas, tāpēc nav pamatoti domāt, ka kaut kas nestrādā, - ja transports ir aprīkots ar kondicionieri, tad kondicionieris tiek ieslēgts.
Savukārt transporta līdzekļu salonos, kuri nav aprīkoti ar kondicionieriem, karstā laikā ir jābūt atvērtām lūkām.
Rīgas satiksmes attīstības stratēģija paredz tuvāko piecu gadu laikā iegādāties 125 jaunus trolejbusus un 175 jaunus autobusus, kas tiks piegādāti pakāpeniski piecu gadu laikā. Tos paredzēts izmantot visos maršrutos, nomainot gados vecākos transportlīdzekļus, bet nolietotos transportlīdzekļus Rīgas satiksme centīsies pārdot izsolē. Plānots, ka no 175 autobusiem 70% būs 18 metrus garie transportlīdzekļi, bet 30% - standarta īsie autobusi.
Autobusu iepirkuma konkursā līdz 31.janvārim saņemti četri piedāvājumi, taču to izvērtēšana turpināsies līdz augusta beigām.
Savukārt trolejbusu iepirkuma konkurss jau ir noslēdzies, un tajā par uzvarētāju nosaukts vienīgais pretendents - Čehijas firma Škoda Electric, kas Rīgai piegādās 125 trolejbusus, katru 808 000 eiro vērtībā. Līguma kopsumma sasniegs 131,8 miljonus eiro jeb 92,6 miljonus latu, tā dārdzība tiek pamatota ar to, ka trolejbusi būs vismaz 18 metrus gari un aprīkoti ar dažādām iekārtām komfortam un drošībai.