Tāpat iedzīvotāji nav bijuši apmierināti ar dažādu Rīgas domes struktūrvienību rīcību, nesniedzot atbildes uz personu iesniegumiem likumā noteiktajā termiņā, kā arī ar Rīgas pašvaldību darbinieku nekorektu uzvedību un apšaubāmu kompetenci.Izvērtējot saņemto informāciju par iespējami birokrātisku rīcību, centra darbinieki konstatējuši vairākas problēmas, kas izsauc Rīgas iedzīvotāju neapmierinātību un būtu jāatrisina.Viena no tām esot Rīgas pašvaldības namu apsaimniekotāju pārlieku lielā neatkarība pretstatā pašvaldības, konkrēti - Rīgas domes Mājokļa un vides departamenta, ierobežotajām iespējām pārbaudīt komercsabiedrību finansiālās darbības likumību. Šīs problēmas risināšanai palīdzēšot veiktie pasākumi namu apsaimniekotāju vadības nomaiņā, kontroles pastiprināšana no pilsētas izpilddirektora puses, kā arī tiesības departamentam veikt namu pārvalžu darbības iekšējās revīzijas un tematiskās pārbaudes.Tāpat liela problēma esot Rīgas pašvaldības dažādu institūciju un iestāžu pieļautie Iesniegumu likumā noteikto iesniegumu izskatīšanas termiņu pārkāpumi vai arī atbilžu nesniegšana vispār. Centra veikto preventīvo pasākumu rezultātā iesniegumu izskatīšanas kārtībā esot saskatāms zināms progress, piemēram, Pilsētas attīstības departamentā 1.septembrī bija termiņā neizskatīti septiņi iesniegumi, bet 1.oktobrī - tikai divi iesniegumi.Centrs plāno veikt arī pārbaudes atsevišķos departamentos un iestādēs, lai noskaidrotu, vai konstatētajiem pārkāpumiem ir sistēmisks raksturs, kas nozīmētu, ka jāpastiprina dokumentu izpildes kontrole un stingrāk jāprasa likuma prasību ievērošana.Birokrātijas apkarošanas centrs konstatējis, ka pašvaldībā trīs gadu laikā nav izstrādāta Ministru kabineta noteikumos paredzētā sabiedriskās apspriešanas procedūras kārtība, radot virkni neskaidrību jautājumos, kas saistīti ar koku ciršanu Rīgas pilsētas teritorijā un apgrūtina savlaicīgu lēmumu pieņemšanu. Par minēto centrs informējis Rīgas domes priekšsēdētāju, kas devis norādījumu pasteidzināt minētās kārtības izstrādi.Neskaidrs esot jautājums par Rīgas priekšpilsētu un rajonu izpilddirekcijām ar domes saistošajiem noteikumiem uzlikto pienākumu nodrošināt pašvaldības administratīvajā teritorijā publiskajā lietošanā esošo pagalmu, piebraucamo ceļu uzturēšanu, labiekārtošanu un remontu. Divu mēnešu laikā Birokrātijas apkarošanas centrā saņemti vairāk nekā 70 iesniegumi. Papildus tam centra darbinieki sniedza konsultācijas, atbildot uz tālruņa zvaniem, un 11 gadījumos cilvēkus interesējošos jautājumus izdevies atrisināt bez rakstiska iesnieguma noformēšanas.Pašlaik 39 iesniegumu izskatīšana vai pārbaude ir pabeigta. 25 gadījumos Rīgas domes darbinieku rīcība tika atzīta par tiesisku un atbilstošu normatīvo aktu prasībām, bet piecos gadījumos tajā tika saskatīti trūkumi, par ko tika informēti attiecīgo domes iestāžu vadītāji un veikti pasākumi trūkumu novēršanai un turpmākai nepieļaušanai. 14 gadījumos iesniedzējiem sniegta nepieciešama palīdzība viņu problēmu risināšanā.Lēmumu par Birokrātijas apkarošanas centra izveidošanu dome pieņēma jūlija beigās. To vada Sergejs Novikovs.
Rīgas pašvaldības darbā konstatētas vairākas problēmas
Divu mēnešu laikā Rīgas domes Birokrātijas apkarošanas centrs konstatējis vairākas problēmas pašvaldības darbā, informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā.No saņemtajiem iesniegumiem redzams, ka galvenokārt iesniedzēji izsaka neapmierinātību ar pašvaldības namu apsaimniekotāju rīcību un sniegtajiem pakalpojumiem, Būvvaldes pieņemtajiem lēmumiem un faktisko rīcību, galvenokārt - nepieņemot lēmumus par nelikumīgas būvniecības seku likvidēšanu un Mājokļa un vides departamenta Dzīvokļu pārvaldes rīcību.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.