Viņš sacīja, ka ir grūti prognozēt, kā mainīsies bezbiļetnieku skaits, taču parasti soda naudas palielināšana samazina pārkāpēju skaitu. "Soda naudas palielināšana kaut kādu rezultātu jau dod," teica Bemhens, gan apšaubot, vai tas būs būtisks, naudas sodu palielinot līdz pieciem latiem.
Bemhens norādīja, ka soda naudu bezbiļetniekiem varēja palielināt vēl vairāk. "Divi lati nu laikam nebija adekvāts sods, arī pieci, es nezinu, vai ir adekvāts," viņš pauda.
Sodi par braukšanu bez biļetes pieauga no 25.februāra, jo stājās spēkā grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā (APK), kas paredz izmaiņas sodos bezbiļetniekiem.
APK grozījumi paredz, ka sods par braukšanu bez biļetes pilsētas nozīmes maršrutos būs robežās no diviem līdz pieciem latiem. Par braukšanu bez biļetes reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos būs jāmaksā pieci līdz desmit lati, bet starppilsētu nozīmes vai starptautiskajos maršrutos - 10 līdz 15 latu. Turklāt jaunās soda sankcijas ir elastīgas, un kontroles dienesti "zaķus" varēs sodīt, izvērtējot pārkāpumu.
Iepriekš sods par braukšanu bez biļetes pilsētas maršrutos bija divi lati.
RS 2008.gadā par braukšanu bez biļetes sodīja 91 084 pasažierus, kas ir par 1,9 reizēm vairāk nekā 2007.gadā.