Vasarai beidzoties, samazinājies ekskursantu un to cilvēku skaits, kas vienkārši vizinās ar velosipēdu pa pilsētu, bet to vietā palielinājies velosipēda kā alternatīva transporta līdzekļa izmantotāju skaits. Tas skaidrojams gan ar atvaļinājumu sezonas beigām, gan mācību atsākšanos augstskolās, gan arī ekonomiskās situācijas radītu motivāciju taupīt līdzekļus arī uz transporta rēķina, secinājuši pētījuma veicēji.
Vanšu tiltu šķērsojošo velosipēdistu skaita mērījumi šogad tika veikti jūlija, augusta un septembra pirmajā pusē nedēļas vidū vienās un tajās pašās rīta, pusdienas un pēcpusdienas stundās, uzskaitot abos virzienos braucošos velosipēdistus.
Kā liecina dati, laikā no pusdeviņiem līdz pusdesmitiem Vanšu tiltu centra virzienā septembrī šķērsoja 92 (jūlijā - 53, augustā – 87) velosipēdisti, bet Pārdaugavas virzienā – 26 (jūlijā - 38, augustā – 40) velosipēdisti. Laikā no divpadsmitiem līdz vieniem dienā centra virzienā septembrī brauca 24 (jūlijā - 62, augustā 47) velosipēdisti, bet Pārdaugavas virzienā – 21 (jūlijā – 30, augustā – 51) velosipēdists. Laikā no 16:45 līdz 17:45 centra virzienā septembrī brauca 45 (jūlijā – 79, augustā – 76), bet Pārdaugavas virzienā – 80 (jūlijā – 127, augustā – 122) velosipēdisti.
Rīta stundās lielākā daļa velosipēdistu Vanšu tiltu šķērso, braucot centra virzienā, dienas vidū velosipēdistu skaits ievērojami sarucis un pēcpusdienā izteiktāks ir to pārsvars, kas brauc uz Pārdaugavu. Atšķirībā no vasaras, kad bija vērojamas tiltu šķērsojošas velosipēdistu ģimenes, velotūristi un tie ceļotāji, kas uzturējās Ķīpsalas kempingā, septembrī velosipēdisti pārsvarā brauca pa vienam, bija ekipējušies atbilstoši braukšanai nelabvēlīgākiem laika apstākļiem, braukšanas stils bija izteikti mērķtiecīgāks.
Veloriga.lv projektu turpinās arī nākamajā gadā, kad, salīdzinot iegūtos datus, būs iespējams izdarīt pirmos secinājumus.