“Svētdien braucu 6.tramvajā virzienā uz centru. Pieturā Vidzemes maiznieks
ievēroju, ka tūlīt pēc braukšanas uzsākšanas karšu lasītāji tika
nobloķēti - skaidrs, priekšā kontrole. Taču tas tika izdarīts tik
savlaicīgi, ka visi iekāpušie nepaspēja reģistrēt braucienu,"
neapmierināts ar to ir pasažieris Valters Paiders. Pēc viņa teiktā drīz
pie Latvijas Mobilais telefons biroja ēkas iekāpa kontrole un sodīja kādu puisi, kas apgalvoja, ka braucienu nevarēja reģistrēt bloķēto lasītāju dēļ.
V.Paiders stāsta, ka arī pēc kontroles izkāpšanas karšu lasītāji
jeb validatori palika nobloķēti, tāpēc visi, kas iekāpa tramvajā pie
VEF kulturas pils un rūpnīcas VEF, spiestā kārtā kļuva par
bezbiļetniekiem.
Viņš ar bloķētajiem karšu validatoriem nesaskaras pirmo reizi: “Tas
pats bija 5.trolejbusā, kad tas ar bloķētiem lasītājiem brauca no
Briāna ielas līdz pat galapunktam, piespiedu kārtā degradējot 12
pasažierus zaķu kārtā, mani ieskaitot.” Kontrolieru potenciālais guvums
- ap 60 latiem.
“Tā tas nevarēja būt, neviena blokāde nenotiek pieturu iepriekš,” stāstīto apšauba pārvadātāja Rīgas satiksme Kontroles daļas vadītājs Modris Jaunups (JL).
Viņš skaidro, ka vadītāji bloķē karšu lasītājus tikai tad, kad iekāpj
kontrole, retos gadījumos kontrole lūdz vadītājus to izdarīt vēl stāvot
pieturvietā. “Ja līdz ar kontroli transportā iekāpj vairāki pasažieri,
viņiem vispirms ir dota iespēja novalidēties. Bet mēs cenšamies vispār
neizmantot lasītāju bloķēšanu, ja pieturā ir daudz cilvēku," stāsta
M.Jaunups un apgalvo, ka līdz šim konflikti ar pasažieriem par
bloķētiem validatoriem nav bijuši.
Ja karšu lasītājs netiek atbloķēts pēc kontroles izkāpšanas, par to
jāziņo transporta vadītājam. Karšu lasītāji var nestrādāt arī tehnisku
problēmu dēļ, un tādā gadījumā pasažieri drīkst pārvietoties ar
sabiedrisko transportu, braucienu nereģistrējot, norāda M.Jaunups.
Diena jau rakstīja, ka karšu lasītāju bloķēšanu kontrolieri
pielieto, lai cīnītos ar negodīgiem pasažieriem, kas braucienu reģistrē
tikai tad, kad ierauga kontroli. “Daudzi stāv tuvu ierīcēm, un ieraugot
kontroli sākas masveida skriešana un validēšana. Cenšamies pieradināt
pasažierus, ka varam viņus sodīt arī tad, ja braucienu laikus
nevalidē,” saka M.Jaunups.
Sūdzas par e-talona lasītāju bloķēšanu
Pašvaldības uzņēmums _Rīgas Satiksme _nav saņēmusi sūdzības no pasažieriem, ka e-talonu lasītāji būtu nesamērīgi ātri nobloķēti pirms kontroles iekāpšanas, tādējādi sodot ne tikai bezbiļetniekus, bet arī tos, kas vēl nav paguvuši braucienam reģistrēties. _Diena.lv _lasītājs gan sūdzas par gadījumu, kad validatori nobloķēti krietnu brīdi pirms kontroles, turklāt arīdzan pēc tam tie nav atbloķēti, padarot pasažierus par piespiedu bezbiļetniekiem.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
LASĪTĀJA SŪDZĪBA
Situācija sekojoša: svētdien braucu 6.tramvajā virzienā uz centru. Pieturā “Vidzemes maiznieks” ievēroju, ka tūlīt pēc braukšanas uzsākšanas karšu lasītāji tika nobloķēti - skaidrs, prieksā kontrole, taču tas tika izdarīts tik savlaicīgi (tramvajs brauca apmēram 1 minūti), ka radās aizdomas, ka visi, kas iekāpa, nepaspēja reģistrēt braucienu. Pie LMT ēkas iekāpa kontrole, vienu puisi, kas apgalvoja, ka nav varējis reģistrēties, noštrāfēja.
Taču arī pēc kontroles izkāpšanas karšu lasītāji palika bloķēti. Tāpēc visi, kas iekāpa tramvajā pie VEF Kultūras pils un rūpnīcas VEF, spiestā kārtā kļuva par bezbiļetniekiem. Kāpjot ārā no tramvaja man 4 reizes nācās atkārtot vadītājai, ka lasītāji ir bloķēti, pirms viņa reaģēja.
Situācija ar bloķētajiem karšu lasītājiem neatkārtojas pirmo reizi. 14.augustā tas pats bija 5.trolejbusā, kad tas ar bloķētiem lasītājiem brauca no Briāna ielas līdz pat galapunktam, piespiedu kārtā degradējot 12 pasažierus zaķu kārtā, mani ieskaitot. Kontrolieru potenciālais guvums - 60 ls.
Rīgas Satiksme uzziņās saņēmu paskaidrojumu, ka par bloķētiem lasītājiem jāpaziņo vadītājam. Taču pasažieri to nezina. Žēl noskatīties, ka 70+ gadīgs tantuks ar spieķi rokās steberē no viena bloķēta lasītāja pie otra, veltīgi mēģinot reģistrēt braucienu.
RS uzziņas visu atbildību nogrūž vadītājam. Taču - vai nav pārāk liela atbildība no vadītāja, kuram 1) jāpārdod biļetes 2) jauzmanās, lai kāds pasažieris neiesmērē neīstu naudu 3) jāslēdz maiņa 4) jābloķē lasītāji, 4) jāatbloķē lasītāji - un jālavierē pa sastrēgumiem un jābrauc tā, lai visi dzīvi, sveiki un veseli nokļūtu galā. Pārāk daudz roku darba 14 miljonu sistēmai.
Šie nav vienīgie cāļi, ko man kā pasažierim izdevās saskaitīt rudenī. Absolūti neefektīva bagāžas apmaksa un nulles taloni avārijas gadījumā (gribētu redzēt, kā tramvaja 2.vagona pasažieri organizētā pulciņā dodas pēc šiem taloniem, vai brīdī, kad tramvajs deg zilās liesmās, vadītājs vēl mēģina izdot nulles biletes). Nemaz jau nerunājot par to, ka Rīgas satiksmes uzziņas nestrādā brīvdienās un naktīs (karšu bloķēšana?) un nav pat spējīgs iedot informāciju par etalona atlikumu - pakalpojumu, ko saviem klientiem nodrošina pat visprimitīvākā karšu izdošanas sistēma.
Valters Paiders
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!