Igaunijas, Latvijas un Lietuvas vienošanās definē kopuzņēmuma AS RB Rail un nacionālo ieviesējorganizāciju trīs Baltijas valstīs (Rail Baltica Estonia OU, Igaunijas Tehniskais regulators, Rail Baltica Statyba UAB, Lietuvos Geležinkeliai AB, SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas) lomas iepirkumu procesos.
Savukārt 5 miljardus eiro vērtajā projektā pirmo vilcienu palaist joprojām plānots 2025. gadā. Neoficiālās sarunās gan atsevišķi projektā iesaistītie atzīst, ka RB izmaksas zināmos apstākļos varētu arī dubultoties, kā to laikrakstam Dienas Bizness iepriekš, piesaucot Eiropas pieredzi citviet, norādīja Samskip Van Dieren Multimodal izpilddirektors Henks van Dīrens no Nīderlandes.
Igaunijā lēmums par RB maršrutu tiks pieņemts nākamā gada pavasarī, Lietuvā vēl šogad, bet Latvijā tas tika apstiprināts augustā.
Paredzēts, ka kravu pārvadājumu ātrums sasniegs 120 km/h, bet pasažieru - 240 km/h. Katrā valstī gan ir posmi, kur tas būs mazāks.
Visu rakstu lasiet ceturtdienas avīzē Dienas Bizness!