Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) pērn izsludināja konkursu par starptautisku kultūras tūrisma reklāmas kampaņu, pirmo tās daļu paredzot vērst uz uzmanības piesaiti un atpazīstamības veicināšanu Vācijas, Krievijas, Somijas, Zviedrijas un Norvēģijas mērķa tirgos. Šo kampaņas posmu bija iecerēts sākts pērnā gada nogalē, taču konkurss ievilkās, rezultātā kampaņu ieplānotajos termiņos vairs nebija iespējams īstenot, un TAVA jau pērn pārtrauca iepirkumu pirmajā daļā un šopavasar punkts pielikts iepirkumam arī otrajā daļā, kas bija vērsta tieši uz ceļojumu veicināšanu.
Neapmierinātie konkursa dalībnieki vairākkārt vērsās Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) un dienesta pārbaudi par konkursa izgāšanos sāka Ekonomikas ministrija, jo iepirkums finansēts no ERAF līdzekļiem, un pastāvēja risks zaudēt arī starptautisko finansējumu.
Lai nepieļautu šo pašu kļūdu, TAVA pārstrādājusi un vienkāršojusi konkursa nolikumu, kā arī katram mērķa tirgum paredzētās reklāmas jomā sludināt atsevišķus iepirkumus, nevis vienu lielu konkursu. "Tā būs vienkāršāko un drošāk," paudis TAVA direktors Aigars Slokenbergs.
Viņš skaidrojis, ka Rīga 2014 ir labs iemesls aicināt apmeklēt Rīgu un Latviju, taču "ar to jau kultūras dzīve nebeidzas" un pastiprināta reklāma noderēs arī 2015.gadā, kas sakritīs ar Latvijas prezidentūru Eiropas Savienībā, raksta Dienas Bizness. Skaidrs, ka, kampaņu sākot rudenī, efekts sagaidāms tieši nākamgad.
Jaunā kampaņa plānota Vācijā, Skandināvijas valstīs, Krievijā un arī Lielbritānijā un tās izmaksas svārstīsies no 1 līdz 1,5 miljoniem eiro. Kampaņa, kas bija plānota šogad, tika lēsta ap 1,3 miljoniem eiro.