Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +7 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 26. novembris
Sebastians, Konrāds
Ceturtdien pretī Satiksmes ministrijai notika autobusu vadītāju pikets, pieprasot palielināt atalgojumu

Aicina arodbiedrības iesaistīties dialogā par autobusu vadītāju algām

Satiksmes ministrija (SM) oktobra laikā sasauks Transporta un sakaru nozares trīspusējās sadarbības apakšpadomes sēdi, lai veicinātu sociālo dialogu un sarunu attīstību ar arodbiedrībām jautājumā par autobusu vadītāju algām, portālu Diena.lv informēja ministrijā. Ņemot vērā esošo situāciju saistībā ar autobusu vadītāju atalgojumu, SM norāda, ka tā vienmēr ir bijusi atvērta sarunām un iesaistījusies sociālajā dialogā, jautājumu par autobusu vadītāju algām risinot konstruktīvās sarunās. Tādēļ jau oktobra laikā visas iesaistītās puses atkārtoti tiks aicinātas pie viena sarunu galda, lai risinātu nozares problēmas.

26. septembrī notika satiksmes ministra Ulda Auguļa (ZZS) tikšanās ar arodbiedrību pārstāvjiem, kuras laikā tika apspriesta pasažieru autopārvadājumu nozarē nodarbināto atalgojums. Tajā piedalījās Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības, LAKRS, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas, VSIA Autotransporta direkcijas un SM pārstāvji.

Tikšanās sarunas temats bija ģenerālvienošanās slēgšanas iespēja starp arodbiedrību un pārvadātājiem, kas faktiski nodrošinātu visas nozares vienošanos. Secināts, ka dažādos pārvadājumu uzņēmumos situācija ir būtiski atšķirīga. Piemēram, lai gan vidējā stundas likme ir 5,85 eiro stundā, puse autopārvadājumu uzņēmumu pārsniedz šo likmi. Atsevišķi uzņēmumi nodrošina darba samaksu, kura pārsniedz arī 7 eiro stundas likmi. Iesaistītās puses vienojās par turpmāku situācijas analīzi un sarunu turpināšanu, lai rastu veiksmīgākos risinājumus par vienotu atalgojuma sistēmu pasažieru pārvadājumu jomā, piemēram, ka tā varētu būt koplīgumu sastāvdaļa.

SM norāda, ka ik gadu autobusu šoferu atalgojums palielinās. 2018. gada pirmajā pusgadā atlīdzība (tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) transportlīdzekļu vadītājiem sastādīja 10,3 miljonus eiro, savukārt 2017. gada pirmajā pusgadā tie bija 9,6 miljoni eiro. Prognozēts, ka šogad izmaksātā atlīdzība par darbu transportlīdzekļu vadītājiem veidos nepilnu 21 miljonu eiro. Neskatoties uz to, ka pēdējo gadu laikā ir novērots pasažieru skaita kritums (tikai šogad pirmo reizi tas ir palicis nemainīgs) un līdz ar to arī ieņēmumi paliek arvien mazāki, atlīdzība (tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) šoferiem palielinās – 2015. gadā tā sastādīja nepilnus 18,2 miljonus eiro, 2016. gadā – 18,7 miljoni, bet 2017. gadā tie bija jau gandrīz 19,8 miljoni eiro.

2017. gadā vienam autobusa vadītājam, kurš pārvadā pasažierus reģionālajā maršrutu tīklā, vidējā bruto darba atlīdzība mēnesī veidoja 812 eiro, bet darba samaksa sauszemes transporta nozarē bija 710 eiro. Tas apliecina, ka autobusu vadītāju atalgojums ir lielāks par vidējo algu nozarē, turklāt ir ar tendenci pieaugt. Savukārt 2018. gada pirmajā pusgadā vienam autobusa vadītājam bruto darba atlīdzība sasniegusi 833 eiro. 2015. gadā vidēji vienam darbiniekam bruto atlīdzība bija 648 eiro mēnesī un 2016. gadā – 654 eiro. Arī bruto stundas likme, kas tiek piemērota vidēji vienam darbiniekam, ir augusi – 2015. gadā tā bija 4,29 eiro, 2016. gadā – 4,56 eiro, 2017. gadā – 5,83 eiro, bet šī gada pirmajā pusgadā tā ir 5,85 eiro.

SM informē, ka pēdējos gados vidējā darba samaksa autobusu vadītājiem procentuāli pieaugusi straujāk nekā minimālā alga Latvijā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas