Šī summa esot nepieciešama, lai segtu degvielas un rezerves daļu iegādes, lidmašīnu līzinga, darbinieku atalgojuma, kā arī tehnikas uzturēšanas izdevumus. "SM ir izvērtējusi šo līdzekļu pieprasījuma pamatojumu un to akceptējusi. Šodien, 2. novembrī, līdzekļi ir pārskaitīti," skaidroja ministrijā.
Kā ziņots, 30 miljonu latu aizdevumam airBaltic ir rezervējuši abi akcionāri - Baltijas aviācijas sistēmas 14 miljonus latu un Latvijas valsts 16 miljonus latu.
SM arī informē, ka airBaltic akcionāru sapulce ir sasaukta uz 28. novembri, kad tiks iecelts sestais padomes loceklis, taču lēmums par amata kandidātu vēl tiek vērtēts un tiks pieņemts līdz akcionāru sapulcei. Tāpat SM skaidro, ka airBaltic amatpersonas ir visi uzņēmuma valdes locekļi, kā arī valsts izvirzītie padomes locekļi.
Kā zināms, vakar jaunais airBaltic prezidents Martins Gauss plānu kompānijas turpmākajai darbībai sola trīs mēnešu laikā.
Tikšanās laikā ar žurnālistiem viņš apliecināja, ka airBaltic finansiālā situācija ir sarežģīta un viņa prioritāte būs biznesa stabilizācija un kompānijas nolikšana "atpakaļ uz trases".
Pēc tam, kad aizpagājušajā nedēļā no kompānijas padomes atkāpās Karls Ginters Solingers, valsts intereses tajā pārstāv trīs personas - Latvijas Valsts radio un televīzijas centra valdes loceklis Gints Kiršteins, Raitis Tukāns un Niks Bulmanis. Savukārt privātos akcionārus airBaltic padomē pārstāv "Latvijas Krājbankas" valdes loceklis Mārtiņš Zalāns un Krievijas pilsonis finansists Andrejs Kutasins.
Jāatgādina, ka šā gada 3. oktobrī pēc vairāku mēnešu neskaidrības par airBaltic turpmāko attīstību un akcionāru savstarpējām nesaskaņām tika parakstīta vienošanās par nosacījumiem pamatkapitāla palielināšanai, Latvijas valstij un Baltijas aviācijas sistēmām lidsabiedrībā ieguldot 153 miljonus eiro (107,1 miljonu latu). Saskaņā ar airBaltic akcionāru vienošanos tika izbeigts valstij neizdevīgais akcionāru līgums.
Air Baltic Corporation ir dibināta 1995. gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un Baltijas aviācijas sistēmas (47,2%). Baltijas aviācijas sistēmas vienādās daļās pieder bijušajam lidsabiedrības vadītājam Bertoltam Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai Taurus Asset Management Fund Limited.