Biedrība atgādina, ka 2014. gadā partijas Vienotība un Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS) parakstīja apņemšanos atjaunot Valsts autoceļu fondu jau līdz ar 2015. gada valsts budžeta pieņemšanu, kas nav izdarīts. Pašlaik LCB mudina Saeimas valdošās koalīcijas deputātus nobalsot par Vienotības frakcijas deputāta Anrija Matīsa iesniegto fiskāli neitrālo, Saeimas Budžeta komisijas apstiprināto priekšlikumu par Valsts autoceļu fonda atjaunošanu.
LCB vērš uzmanību uz to, ka Eiropas Savienības fondu finansējums, kas pēdējos piecpadsmit gadus ir aizvietojis valsts budžeta asignējumus Latvijas ceļu būvju un remontu finansēšanai, beigsies jau 2018. gada beigās.
Ja ceļu būves nozarei netiks rasts cits finansējums, autoceļi bruks vēl straujāk, bet ceļu būves uzņēmumi būs spiesti apturēt savu darbību. Tas tikai palielinās sociālās apdrošināšanas budžeta izdevumus un atņems valsts budžetam tos aptuveni 70-80 miljonus eiro, ko nozare katru gadu samaksā, norādījis biedrības priekšsēdētājs Andris Bērziņš.
"Mēs aicinām beidzot apzināties, ka ceļu, īpaši reģionālo un vietējo ceļu sabrukums nav LCB izdomāta problēma. Par to sūdzas un protestē iedzīvotāji, un viņu noskaņojums pasliktinās ar katru nākamo ziemu, ar katru kārtējo atkusni, ar katrām lielākām lietavām. Ceļu stāvoklis nopietni apgrūtina ekonomisko attīstību reģionos, nenodrošina pakalpojumu pieejamību, piespiež cilvēkus zaudēt cerības uz normālu dzīvi un pamest Latviju," norāda Bērziņš.
Laikraksts Diena iepriekš vēstīja, ka gandrīz pusei valsts autoceļu tehniskais stāvoklis bijis slikts vai ļoti slikts, tāpat par sliktiem un ļoti sliktiem uzskatāmi 46% no ceļiem, kas klāti ar melno segumu, un 42% grants ceļu. Šāda situācija katru gadu tautsaimniecībai nodara 880 miljonus eiro vērtus zaudējumus.
To pašu apliecinājis arī šogad īstenotais Latvijas autoceļu monitorings, kura ietvaros uzsvērts, ka pabērna lomā vietējie un reģionālie ceļi bijuši visu laiku kopš valsts neatkarības atjaunošanas, atzinis satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS). VIenlaikus ap 200 kilometrus gariem ceļiem, ko izmanto intensīvi, jau ir paaugstināta uzturēšanas klase, līdz ar to ziemas periodā tos tīrīs biežāk.